Sunshine2222 Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Kjære dere alle med erfaring her inne, jeg trenger litt hjelp :-) Stina er 2.5 måneder og for en uke siden gråt hun så masse. Jeg skjønte jo til slutt at huden var to nummer for liten....hun har masse rødt utslett i hodet og ansiktet, tørre flekker, ørene kjennes ut som sandpapir. I dag fikk hun også utslett på haka og under halsen, det kan nesten se ut som en verre utgave av varme utslett. Jeg har ikke spist noe spesielt for jeg ammer jo enda. Både pappaen og jeg har allergier, begge barna til min mann har vært plaget med atopisk eksem. Jeg smører nå med hudpleie olje (PH 5.5) fra sebamed, og det hjelper litt på tørrheten. Er det noen som har vært i samme situasjon når de er så små og fullammes?? Jeg synes dette er forferdelig for jeg merker jo at hun svir og klør.... Takknemlig for alt av svar!!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Ja, ganske likt her. Jenta vår har atopisk eksem. Haka er verst og kjennes til tider ut som sandpapir. Vi smører med a-creme. Har også fjernet lammeskinnet i senga, for hun gned ansiktet i det og ble enda verre. Bruker heller ikke ull direkte på kroppen.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Glemte å si at vi smører henne med a-creme 3 ganger til dagen. Når huden holdes myk med krem, vil den ikke klø så mye.
Sunshine2222 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2007 Takk :-) Har prøvd a creme, men den er faktisk ikke fet nok. Har lest en del nå på forskjellige sider, og så et bilde av en baby med atopisk eksem i ansiktet, som å se Stina!!! Vi må nok på apoteket for å finne kortison i morra... Skal til homeopat i januar, så jeg håper hun kan hjelpe.
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Jeg har en gutt som jeg har samme problemet med. Han har atopisk eksem og det viste seg allerede når han var knapt et par uker. Vi var gjennom et helvete på 4 mnd med venting før jeg fikk komme til spesialist med ham og fikk kortison krem. Jeg har lenge smørt ham med loco base "fet crem" og "repair". Har senere også fått og kjøpt andre kremer, men ingen som kan måle seg med loco base. Du bør bade henne i oljebad med spesial olje. Jeg har prøvd med aderma, men sverger til babyline som fås kjøpt på en del barnebutikker og apoteket. Jeg fullammer. Det er så mange forhåndsregel en må ta når en har små med eksem. Jeg er "ny" på det, men har innlært en del rutiner allerede. Veldig viktig at barnet ikke svetter, bør heller ikke fryse. Jevn temperatur er best. Lufttørke etter bad og smøring og bruke bare bomull. Kunne sittet hele natta og gitt deg råd som jeg har fått og lært. Jeg synes også det er helt forferdelig!! Jeg er helt på gråten rett som det er når jeg ser på ham. Men min er så ufattelig blid at jeg vet han har det godt for det om. Lykke til!! =)
Sunshine2222 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2007 Takk!! Så godt å vite at jeg kan få råd, det er ganske fortvilende....
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Vi brukte Hvitvask når han var 1 år, vet ikke om du kan bruke det på jenta di siden hun ikke er ett år enda, men du kan jo spørre på apoteket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå