Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år var det min tur til å ha vesla på julaften å far skulle få ha henne fra 2. juledag, og frem til nyttårsaften. Idag kom vi hjem fra familien til samboeren min å jeg sendte mld til barnefar om når i morgen han skulle ha vesla. Da fikk jeg til svar at vi hadde ikke avtalt noe om at han skulle ha henne fra 2.juledag!! Jooo sa jeg, fordi jeg skal på jobb 3. juledag å har gitt dagmammaen fri etter at far sa han ville ha henne fra 2.juledag. Han sa at jeg uansett måtte kjøre henne ned til der han var(hos familien sin som bor 2 timer unna her vi bor) Jeg sa at det ble uaktuelt for dersom han har samvær andre steder enn hos seg selv så fikk han vær så god komme å hente henne selv. Men neida det orka han ikke. Han har nå skjelt meg ut for at jeg ødelegger hele jula for ungen min som ikke får sett faren sin å at jeg er en dårlig mor som driter i ungen. Jeg har en fridag igjen før jeg skal tilbake på jobb å jeg vil helst slappe av den dagen ikke sitte i bil i flere timer fordi far ikke gidder å gjøre det selv.

Vi har selv kjørt nesten 3 timer idag så vi vil helst slippe å rase avgårde imorra igjen, i tillegg er det jo ikke min oppgave å kjøre vesla til samvær hos hans foreldre flere mil unna. Han mente nå at jeg hadde ødelagt for hele familien hans siden vesla ikke får komme i juleselskapet deres på torsdag fordi JEG ikke gidder å kjøre henne bort dit. Jeg blir så sliten altså :( Her har jeg drivi å kjjørt henne til faren annenhver fredag å brukt 2 timer pga kø, å hentet henne hver søndag etter samværshelg. Han har fått henne hentet og levert på døra hver eneste samværshelg i hele høst!! Å nå forlanger han at jeg skal kjøre henne ned dit han er 15 mil unna her. Nei hjelpes, hva gjør jeg med dette??

Forrige helg spurte jeg om han ikke kunne komme å hente vesla selv på fredagen for jeg var så sliten når jeg kom hjem fra jobb så jeg orket ikke tanken på å sitte i kø i en evighet. Nei da klikka det for han, å skjønte ikke hvorfor han måtte lide av å sitte i kø istenfor meg selv. Å jeg var så lat osv osv...tydeligvis så husket han ikke på at jeg er den som har sittet i den fordømte køen hver samværsfredag de siste mnd.

Hva skal jeg gjøre fremover? Si at han får ta 50% av kjøringa ellers kan han bare drite i alt? Jeg er så lei av å hele tida måtte kjøre å hente. Han jobber jo her i byen så han kan jo ta henne med seg på fredager før han reiser hjem, men neida det gidder han ikke.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bor forresten 2 mil unna oss.

Skrevet

Eg hadde ihvertfall latt han køyre ein av veiene. Ikkje vert aktuelt for meg å køyre begge veier. Og hekdigvis har vi det sånn at vi deler på det. Far henter barnet her og eg henter hos far når samværshelgen er over.

Skrevet

Ja det er sånn jeg også vil ha det. Men de siste mnd har jeg vært snill å tatt meg av det fordi fra LØY til meg om at de ikke hadde bil lenger å ikke så lenge siden jeg fant ut at de har hatt bil hele tiden. Så jeg skulle liksom være snill da å kjøre henne begge veier fram til de fikk skaffet seg en ny bil. Plutselig en dag så jeg han satt i bilen som de liksom ikke hadde lenger. Jeg får bare stå hardt mot hardt å be han kjøre den ene veien eller la være å ha ungen sin.

Skrevet

Jeg skjønner godt du er lei ja.. Synes dere kan dele det 50/50 med kjøring og levering.. Det gjør vi..

Skrevet

du har gjort så utrolig mye for at far og barn skal få et godt forhold. du har ikke gjort noen ting annet en og stå på hele tiden. det er ikke mange mammaer der ute som har gjort så mye som du. du kan virkelig uten noen form for dårlig samvitighet be han hente MINST en vei selv. er så trist at du ikke får igjen for alt du har gjort

Skrevet

ny meklingsamtale kanskje, og dele samværskjøring likt..evt dele utgiftene på slitasje av bil, bensin og forsikring dersom du må kjøre bestandig...

her kjører jeg lille dit, nesten 4 mil og han kjører henne hjem igjen...

Skrevet

I følge han så driter jeg i ungen min da. Han sier alt det der bare for at jeg skal få dårlig samvittighet slik at jeg da kjører henne ned til familien hans. Men nå skal jeg stå på mitt. Jeg gidder ikke gjøre han noen tjenester lenger. Vil han ha henne i jula så kommer han å henter henne, vis ikke så kan han bare drite i det. Jeg gir så f... akkurat nå.

Med en sånn far har jeg ikke noe dårlig samvittighet for at datteren min ikke ser han i jula.

Skrevet

Vi har ingen sånn avtale fra før. Jeg kan dessuten ikke kjøre hver gang for jeg har ikke bil, må bruke min samboer sin å ofte når han egentlig må jobbe overtid på fredager å må han komme hjemom så jeg får brukt bilen for å kjøre henne.

Ikke at det er så langt til far men det er så enormt med kø. Jeg er hjemme fra jobb kl 17 å så reiser jeg 17.10 å er ikke hjemme igjen før litt over kl 19. Normalt ville det tatt et kvarter hver vei men pga ettermiddagsrushet på fredager tar det så lang tid.

Skrevet

om han ikke gidder og hente selv så har han ikke så veldig lyst til og ha henne heller. men har du noen til og passe sånn at du kommer deg på jobb?

for all del ikke få dårlig samvitighet for at du krever litt retferidighet.

og om den begyner og snike seg på så kom inn hit. jeg skal altids klare og få den til og gå sin vei igjen ;-)

kansje du kan kose deg med henne resten av julen også :-)

Skrevet

vel da synes jeg dere skal få en avtale ned på papir med en tredjepart til stedet slik at det blir litt hold i den!

Skrevet

Jeg må ha henne med meg på jobb :( Det er ikke så populært for å si det sånn. Men de syns det er bedre at jeg kommer enn at jeg ikke kommer. Men på torsdag skal jeg jobbe 10 timer så det blir en lang dag for vesla :( offf .... fredag er det bare vanlig 8 timers dag men uansett ikke så gøy for vesla å se på at mamma jobber. Har ikke tid til å leke med henne heller. Å aldri i verden om jeg får fri, for jeg var jo liksom så heldig å få fri julaften,1 og 2. juledag..blææ..hehe

Skrevet

Tviler på at det blir noe hold i den. Tidligere var det innblandet advokater fordi han ruset seg å da dreit han i samvær i flere mnd istenfor å godta samvær med tilsyn pga stoltheten sin. Til familien hans tvinga han til det, men da brøt han det ved å ha samvær uten tilsyn uten at jeg visste det. Off bare surr med den mannen der.

Skrevet

kan jeg få spørre hva du jobber med?

jeg husker jeg var med faren min på jobb og på treningstudioet gangske mye som barn. og han hatet det nok for jeg kjedet meg jo etter en stund osv. men jeg var så stolt fordi jeg fikk være med. det er gode minner. stort og få være med på det de voksene gjør. så det kan jo hende at det er en litt god ting selv om det blir litt langteklig og du ikke får gjort like mye som ellers ;-)

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent for ei jente med cp. Dvs det er ikke så gøy for vesla å være med der. Veldig forstyrrende også..hehe..hjelpe henne på do og opp av senga med en 2-åring løpende i bena..hehe offf jaja bare 18 timer tilsammen, det går fort. Var verre da jeg måtte ha henne med i en uke nesten.

Skrevet

nå kan jeg ingen ting om cp i det hele tatt så da har jeg ikke noe mer og komme med ;-)

men det går sikkert fint. vi alenemødre får jo til alt :-)

Skrevet

Oki hehe hun er bevegelseshemmet i bena så hun sitter i rullestol å må ha hjelp med abselutt alt.

jada jeg får det til, er mer vesla jeg tenker på, blir lange kjedelige dager for henne :)

Skrevet

Å,fytti grisen så utrolig frustrerende det må være å skulle samarbeide med noe slikt som det der, jeg synes du finner deg i ALTFOR masse og forstår rimelig godt at du er møkk lei!!

Er helt enig med deg i at om han vil ha jentungen får han komme å hente henne selv!! Så barnslig som det der burde ikke gå an å være!!

Og om han nekter å komme, så ha henne hjemme du med good samvittighet og KOS dere!!!:-)

Håper samboeren din er av en bedre sort, for å si det sånn;-))

Skrevet

Du har strukket deg langt, men nå virker det som om det er på tide å sette ned foten. Klart man har ansvar for å legge forholdene til rette for at pappa'n skal ha et godt forhold til datteren sin, men han må jo gjøre noe selv også. Når jeg leser det du skriver, blir jeg litt sjokkert merker jeg. Visste ikke at det fantes så tiltaksløse og håpløse mennesker der ute, for en taper! De fleste fedre jeg kjenner ville kjørt til månen og tilbake igjen for å være sammen med barnet sitt..

Skrevet

Hehe jepp. Han kjører nesten 35 mil annenhver fre og lør for å hente sin datter. Men håper på at mor snart vil bidra litt også da, men lager ikke noe stort bråk ut av det foreløbig.

Skrevet

Hehe nettopp. Han gidder ikke å kjøre fra Asker til Oslo for å hente dattera si engang. Det er det jeg som har gjort hele tiden. Men han gidder å kjøre dit frem og tilbake hver dag for å komme seg på jobb da.

Har satt foten ned å sagt at dersom han vil ha henne i jula så får han komme selv, å har foreløbig ikke hørt noe fra han siden i går kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...