Gå til innhold

Modning av livmorhalsen, uke 27...noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø da jeg var 26+3, helt ut av det blå..tisset blod. Reiste til sykehuset for å sjekke hva det var, det var da mistanke om infeksjon i urinveiene. De fant ut at jeg hadde begynt å modnes litt, og livmorhalsen var blitt litt forkortet.. sannsynligvis pga infeksjonen. Var innlagt i 4 dager, fikk komme hjem i går på julaften.. har fått lungemodningssprøyter og riehemmende sprøyter, og skal gå på bricanyl frem til uke 34.. Er 27+1 i dag.

Noen som har opplevd lignende? Føler ikke jeg fikk noe klart svar på hvor alvorlig dette er...

Håper babyen holder seg inne i mange uker til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe deg,har ikke erfaring med dette selv.

Men jeg hadde ei vennine som opplevde dette i uke 28 og fikk samme behandlig og ble innlagt som deg.

Hun fikk beskjed av lege og jm at det beste for babyen er at den holder seg i magen så lenge som mulig og etter uke 34 så gjør de ikke noe for å stoppe en evt fødsel.

Etter uke 34 pleier det å gå veldig fint med de fleste babyer som blir født og det er derfor mindre kritisk for babyen.

Så derfor får man medisiner som roer modningen til denne uken.

Jm sa til venninen min at det var bedre å ta en liten 5 min innimellom enn å la vær,man skal kose seg når man er gravid:)

Så bare prøv å ta det med ro og nyt svangerskapet ditt,det er det beste for babyen din:)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg modnet også tidlig, rundt uke 33. Men livmorhalsen min holdt heldigvis stand, var nesten 4 cm lang så det var jo bra. Jeg fikk bare beskjed om å ta det med ro, altså ikke gjøre ting som trigget kynnerne. Merker at ting har roet seg veldig etter at jeg ble finkere til å ta meg pauser og la mannen min ta seg av husarbeidet. Jordmor sa at selv om jeg var moden så kunne det likevel gå begge veier - babyen kunne komme for tidlig, men samtidig så var det godt mulig at jeg gikk over termin, så....vanskelig å spå om når babyen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...