Krøvvel Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 2 jogge/gravidbukser (så det ikke er noe som strammer) 3 t-skjorter 4 truser 3 par sokker (et av dem ullsokker) amme-bh en genser og en lett jakke pysjamasskjorte og bukse + toalettsaker, undertøy til mannen, klær til beibien, ammesaker (innlegg, salve) Dere som har født før vet mer enn meg hva jeg trenger... jeg skal ikke på barselhotell men på "vanlig"....
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Jeg skal pakke ned smokk ihvertfall! hørt mange som anbefaler det om ungen har et kjempe sugebehov! Hårføner- for tørking av underliv......
Krøvvel Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2007 Hårføner ja.. det hadde jeg glemt!!!! Jeg har hørt, men vet ikke om det stemmer, at man ikke skal begynne med smokk før amminga er ordentlig i gang? Har hørt det bare..
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Buksene bør være såpass at de passet rundt 20 uker på vei. Magen blir ikke borte med en gang, nei... min joggebukse som egentlig var for stor da jeg ble "normal" igjen var for liten på barsel... det var litt nedtur...
Gjest mphs Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Mobil+lader Papir og penn(gikk helt i surr idøgnet og når klokken var sist jeg ammet, og annet viktig) Svangerskapspapirene Brystvortesalve Sandaler(innesko) Vannflaske(jeg drakk mye vann både under fødselen og i dagene etterpå) Fotoaparat(ta mange bilder og ikke vær redd for å bruke blitz. Denne gangen skal jeg ta mange flere bilder også inne på fødestuen)
snuppelure 74 Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Du burde ta med lypsyl og fuktighetskrem Noen sykehus har veldig stivt dopapir så en rull mykt dopapir i bagen er ganske så greit å ha liggende i tilfelle Engangs truser fra apoteket til å ha på på sykehuset som holder på plass de stooore binda ;o) skikklig sexy hihihi men veldig praktiske ) Å for de som trenger det, husk film til fotoapparat og batterier
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Så du skal på barsel, ikke hotell. Da synes jjeg du hadde med rikelig med ting/klær. Av klær hadde jeg bare med en "kosebukse"/fleece og to litt løse topper. Amme BH og masse innlegg. Strømper til forventet antall dager der. Toalettsaker. Hva fikk jeg disponere på sykehusets vanlige barselavdeling: morgenkåpe så mange myke gode sykehusskjorter som man vil(ble brukte for det meste av tiden, jeg lakk som ei sil + de er greie med knapper forran til amming/lufting av puppene. brukte toppenen mine da jeg fikk besøk og ville føle meg litt "kledd") nettingunderbukser: de klemmer ikke en plass og var luftige og holdt det enorme binda på plass. Alt til bebis (eneste du trenger er klær til å dra hjem i) jeg ville også tatt med føner(til tørking av underliv eller keisersnittsår), slipperser (ofte flere som deler samme dusj...), tøfler/innesko, og ja utrolig nok litt sminke hvis du er vant med å bruke det. Utrolig hvor bleik jeg følte meg og det hjalp med litt maskara og dekkstift før en fikk besøk - ja litt forfengelig er jeg kanskje. Mer husker jeg ikke i farta, var i tåka som alle andre da jeg var på barsel...kremt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå