Gjest Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 grunn til bekymring? mamma, pappa, hadet, takk - og dyrelyder...
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Min eldste sa like mye som det når han var så liten, og nokså rett etter han rundet to år så løsnet det. Tror ikke det er noen grunn til bekymring.
Blue Lady Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Lucas kunne kanskje 10 ord da han var 1,5 år. Nå snakker han som en foss, lange setninger ) kan masse, masse, masse ord og setter de sammen rett. Han er snart 2,5 år
___ Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Det er for tidlig å bli bekymret. Jenta vår snakket ikke noe serlig før hun var 2 1/2, men nå et halvt år sener snakker hun som en foss.
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 har vel egentlig ikke bekymret med heller, kommer vel..men var sammen med en gutt som er yngre enn min, som kunne masse istad, og en begynner jo å tenke lit..vm i pessimisme...
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 nei, vil ikke tro det ) min er 16 mnd (snart 17, faktisk... hvor blir tiden av?), og hun sier mamma, takk, dadda (pappa), hadet, opp, eis (is), gokk (smokk), bæ og vovvov. hun har noen flere selvlagde ord, og det kommer nytt hele tiden. så lenge hun skjønner hva vi sier til henne ser jeg ikke noen grunn til å bekymre meg )
Lille Ollebolle Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Nesten det samme som min.. Han er 18 mnd. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt! Han skjønner det vi sier til han. Storebroren hans kunne mange ord da han var 1,5 år, men det var andre som var eldre enn han som nesten ikke kunne noen ord, men de er veldig jevne nå (3 år.) Så lenge det virker som han skjønner dere så kan dere sikkert slappe helt av.. Barn er forskjellige.
*Minnie Mus* Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Emil prater MASSE, synger sanger og setter sammen setninger osv.. Men storebroren hans pratet ikke stort på den alderen, så barn er forskjellige:-)
lenej :o) Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 mini er 13mnd, og kan bare 3 ord. mamma, pappa å hei. men han sier "heeeeeiii", å "ma-ma" å "pa-pa-pa" da.. så vet ikke om dem kvalifiserer til ord da...
Blue Lady Skrevet 25. desember 2007 #10 Skrevet 25. desember 2007 Når Lucas var på dette *mamma, pappa, lys, fly* stadiet var det en jente som var like gammel som vi var en del sammens med som var helt enorm på å snakke. Hun kunne lire av seg ting som, "mamma vi må bytte body nå", "mamma kan vi lese boka?" ol... Utrolig rart når man sitter med en unge som kan kanskje 10 ord selv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå