Gå til innhold

Hvordan skal en forholde seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på ca 7 mnd'er, og hennes far har ikke sett henne siden jeg forlot vårt felles hjem i begynnelsen på september i år. Grunnen til at jeg dro var fordi far rett og slett ikke brydde seg noe særlig, det var morsomt å holde barnet en gang eller to om dagen men og ta noe ansvar for barnet gjorde han ikke. Og han har heller ikke visst noe nevneverdig interesse i etterkant, bortsett fra og klage litt via advokat, og lurt på farskap da, noen som har opplevd noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ei jente på ti år, og for ni år siden var jeg i omtrent samme situasjon som deg... Hennes far viste lunken/ingen interesse, alt var opptil meg. Det jeg gjorde var å prøve et par ganger, legge til rette for samvær og slikt, men etter en stund innså jeg at mannen rett og slett ikke var interessert i barnet sitt. Og i valget mellom ingen pappa, og en pappa som dukket opp hvert skuddår, brøt avtaler, ikke ville ha noe regelmessig samvær men bare kikke innom når det passet ham- så valgte jeg å være helt alene med henne. Har jo fortalt henne om faren hennes, men hun er nå ikke spesielt interessert i ham, og viser ingen tegn på mistrivsel på grunn av det. Tror det hadde vært mye verre for henne å ha store forhåpninger, og bli skuffet igjen og igjen...

Veldig glad for at jeg har foreldreansvaret alene, slik at jeg kan ordne alt praktiske uten hans medvirkning.

Så vi har hatt mange fine år, helt alene. Trenger ikke være noe nederlag i det hele tatt! Nå bråkte ikke han om farskapet, da, så akkurat der har jeg ingen gode råd å gi, men jeg håper det ordner seg for dere, på den ene eller andre måten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...