Gå til innhold

Hvis dere kunne velge???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin den 19 desember. på grunn av forrige fødsel, som ikke gikk som planlagt, har jeg nå muligheten til velge det meste selv. Jeg har nå gått 6 dager på overtid, og klarer meg igrunnen relativt greit. eneste er bekkenet som er blitt veldig vondt, og har problemer med å gå, men det kan da ikke forværres så mye på noen dager akkurat.

Da jeg var på kontroll den 19 desember tok de full sjekk, og fant ut at babyen vår var stor, og ble beregnet til å være 4500 gram DA. litt skremmende, men jordmor sa at hodet var normalt, så det skulle ikke ha noe å si på fødselen. det var hodet som var vanskelig å få ut. Men hun ville ikke at jeg skulle gå lengre enn til den 28 desember, så jeg er satt opp til igangsetting da.

Men nå begynner jeg å tenke, hvor mye kan en unge legge på seg fra 28-1 januar? jeg er jo fremdeles innenfor marginen på 14 dagers overtid... tenker liksom på at ungen vil være yngst i klassen som desemberbarn, og det er visst ikke så gunstig.... bedre med bursdag i januar?

 

hva hadde dere valgt? 28, eller ventet til den 1ste januar? hvis dere fikk velge...

 

jeg har ingenting imot å gå over.... men jeg vil jo velge det som er best for oss alle...

har ikke så mye tro på at jeg kommer igang av meg selv selv så...

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha valgt igangsetting så fort jeg hadde mulighet, da faren for komplikasjoner er større jo lenger over termin man går......

Skrevet

jeg var så utålmodig på slutten at jeg ikke hadde villet gå en time mer enn jeg måtte!!:-)

Skrevet

Hadde ikke ventet. Tenk om barnet kommer på nyttårsaften og aldri får bursdagsfest på dagen sin;P

Skrevet

Dersom du ikke har problemer med å gå over, ville jeg bedt om tett oppfølging i stedet, og ventet til 1. januar.

 

Selv ville jeg heller forlangt igangsetting to uker før... hehe. Forferdelig mot slutten i alle svangerskap, og fikk derfor igangsetting på sistemann 2 uker før termin.

Skrevet

Hvis jeg hadde fått velge så ville jeg vente til et nytt år ja...fordi det er ikke gunstig å ha bursdag i desember...jeg har selv et desember barn og han er bare 5 1/2 år når han egentlig skal begynne på skolen..(får se om vi venter et år) og blir alltid yngst!!;(

Skrevet

Jeg hadde valgt å bli satt igang så fort som mulig. Mye lettere å passe på at den lille har det bra utenfor enn inni.

 

Når det gjleder dette med yngst i klassen, vil jeg si at jeg (som den yngste alltid) synes det var kjipt å være yngst som barn, men jeg var ett år yngre enn de eldste da jeg gikk ut av vgs. Så på den måten var jeg kommet "lengre" enn dem.....

Skrevet

jeg tror ikke jeg hadde venta..

jo lenger man går på overtid jo farligere kan det bli sier de jo..

dessuten hadde jeg ikke villet fått på nyttårsaften.=)

Skrevet

hadde ventet... kjedelig med bursdag i desember

Skrevet

Ville blitt satt igang 28 om det ikke har hendt noe selv til da..Ikke gunstig å gå lenge over..

Skrevet

Jeg ville ikke venta. Har selv bursdag i slutten av desember og for meg har det aldri vært et problem (bortsett fra da alle var 18 år men ikke jeg...)

Som ble nevnt her blir jo risikoen større jo lenger babyen ligger i magen.

Det er ikke alltid en fordel å være eldst i klassen heller!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...