Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om vi rekker å kjøpe oss leilighet før barnet kommer i mars.. Så fortiden bor jeg og BF hjemme hos min mamma. Har egen stue/soverom nede i kjelleren. Men er redd vi kommer til å gå hverandre på nervene. Klarer ikke tanken på at mamma skal blande seg inn i barnets oppdragelse, hun kommer garantert til å legge seg borte i alt og vi kommer sikkert ikke til å få noe privatliv.

Nå idag kommer hun stadig inn på stua/soverommet vårt og maser om det ene og det andre. Kan f.eks ikke la en genser ligge oppe på stua før hun "klikker" helt. Blir så sliten av alt, og har mareritt om hvordan dette skal gå når barnet blir født.

Hun er jo kjempegrei og er helt i hundre over å bli bestemor, men frykter det blir litt for mye.

Noen som har noen gode råd??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde hjemme i begynnelsen med snuppa, og jeg husker jeg syntes det var helt herlig. Jeg var trøtt og sliten etter fødselen, og fikk veldig god hjelp og avlastning. For min del var det iallefall helt supert :)

Skrevet

Åhh.. Har stort sett bare fått negative tilbakemeldinger på at vi skal bo hjemme, så godt å høre at det er noen som har noe positivt å si også:) hadde dere seperat soverom/stue eller? Hvor lenge bodde dere hjemme da?

Skrevet

HÆRREGUD! fatter ikke folk som lager barn menst de bor hjemme!

Hadde aldri orket min mamma rundt meg første tiden sammen med den lille.

Skrevet

Barnet ble laget FØR vi flyttet hjem og vi hadde egen leilighet da, men nå er den leid ut da vi har planer om å kjøpe en ny og større en!

Skrevet

Jeg anbefaler deg (om mulig) å finne dere deres eget før babyen deres kommer.

Etter fødsel kan man fort bli irritable og ha lyst å være alene bare med babyen og pappaen.

Også kommer det til å bli mye mere vanskelig å flytte når dere har en liten som også kreber tid og oppmerksomhet.

Dette er min mening, du må se selv hva du føler.

Lykke tiol uansett hva det blir til:-)

Skrevet

HVORFOR I HELVETTE FLYTTET DERE HJEM FOR Å KJØPE EN STØRRE LEILIGHET?

kUNNE DERE IKKE BAR BO DER TIL DERE FANT EN STØRRE OG BEDRE EN?

RARESTE JEG HAR HØRT!

FLYTTE FRA EGEN LEILIGHET OG HJEM TIL MOR FORDI DE VIL HA EN STØRRE!

Skrevet

Vi holder på å lete etter leilighet, men vil kjøpe istedet for å leie. Har funnet et par stykker som vi skal ha møte med megler om på nyåret, men så kommer det jo litt an på når overtakelsesdatoen er, vet ikke om jeg klarer å flytte bare uker før termin. Men jeg selv har utrolig lyst til å flytte slik at alt er klart til hun kommer. Vet selv hvor irritabel jeg kan bli og vil ikke at andre skal blande seg inn. Vi vil jo gjerne ha alenetid sammen med vår datter:)

Skrevet

Føler ikke at jeg trenger å svare på dette innlegget. Vi hadde våre grunner til å flytte hjem, noe som jeg ikke trenger å nevne til deg, Anonym, når du skal svare på denne måten.

Skrevet

Hei.

Vi ( jeg og sambo ) bodde hjemme hos min mor og de da jeg fant ut at jeg var gravid... 3 uker før termin flyttet vi inn i en leilighet i samme huset som mine foreldre...

Vi følte vi fikk lite privatliv ettersom at folk "ramla inn" dørene våre støtt, men etterhvert gikk det seg til og det ble litt endringer.. Vi har nå bodd i samme hus som dem i litt over ett år, men er på jakt etter noe annet nå, ettersom at det kommer en liten til her og det blir for lite med en 2 roms leil..

Mitt tips er i hvertfall.. Om dere ønsker å kjøpe leil, så prøv å få gjort det før babyen kommer.. Hvis ikke, lag klare "regler" for privatliv, at ikke dørene blir storma..

Velger å være anonym på denne

Skrevet

Jeg bor hjemme hos mamma og jeg har ingen planer om å flytte ut enda hvertfall. Mamma sier at jeg får ta den tiden jeg trenger og vi bor i en leilighet på 100kvm så er ikke så mye plass akkuart. Men jeg har ingen planer om å flytte enda og jeg kommer sikkert ikke til å flytte før ungen er født. Hadde ikke tenkt så mye på det jeg hvis jeg var deg. Du får ta den tiden du trenger.

Skrevet

Ikke kjøp noe på impuls fordi dere føler presset med å komme ut av huset til moren din ihvertfall.

Det er bedre å innstille seg på at dere vil bli boende der med mindre dere har litt flaks.

Be moren din respektere at dere ønsker privatliv og be henne banke på før hun kommer inn- så har dere valget om å åpne dersom det passer dere.

Kanskje gå ofte opp når du føler at du har overskudd til det, så vil hun ikke "renne ned" dørene så ofte.

Det kan være greit å ha mor lett tilgjengelig =)

Skrevet

Ja, det blir spennende å se hvordan det blir. Må jo bare innstille seg på at det skal gå bra. Må nok få til et kompromiss:) Har jo et kjempestort hus, så får prøve å fordele oss litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...