Gå til innhold

Hvis dere kunne velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin den 19 desember. på grunn av forrige fødsel, som ikke gikk som planlagt, har jeg nå muligheten til velge det meste selv. Jeg har nå gått 6 dager på overtid, og klarer meg igrunnen relativt greit. eneste er bekkenet som er blitt veldig vondt, og har problemer med å gå, men det kan da ikke forværres så mye på noen dager akkurat.

Da jeg var på kontroll den 19 desember tok de full sjekk, og fant ut at babyen vår var stor, og ble beregnet til å være 4500 gram DA. litt skremmende, men jordmor sa at hodet var normalt, så det skulle ikke ha noe å si på fødselen. det var hodet som var vanskelig å få ut. Men hun ville ikke at jeg skulle gå lengre enn til den 28 desember, så jeg er satt opp til igangsetting da.

Men nå begynner jeg å tenke, hvor mye kan en unge legge på seg fra 28-1 januar? jeg er jo fremdeles innenfor marginen på 14 dagers overtid... tenker liksom på at ungen vil være yngst i klassen som desemberbarn, og det er visst ikke så gunstig.... bedre med bursdag i januar?

hva hadde dere valgt? 28, eller ventet til den 1ste januar? hvis dere fikk velge...

jeg har ingenting imot å gå over.... men jeg vil jo velge det som er best for oss alle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i grunn hørt at babyene ikke vokser så altfor mye når man er over termin, og så lenge det ikke er noen helsemessige årsaker til at du må bli satt i gang før (eventuelt, at barnet skulle vise seg å ha blitt veldig mye større når du skal opp den 28.) så tror jeg kanskje jeg hadde ventet til 1.januar hvis helsepersonellet er enig :)

Skrevet

Vanskelig situsasjon, men hadde nok valgt å gå til 1. januar.

Kanskje du er heldig å fødselen starter av seg selv, det hadde jo vert det aller beste da:-)

Du må nesten se selv hva du klarer og hva helsepersonell mener.

Du må uansett ha masse lykke til!!!:-)

Skrevet

Unger utvikler seg forskjellig uansett. Uansett når på året den er født så kan den være sent/tidlig utviklet.

Det jevner seg ut når de blir litt eldre

Jeg er selv født på nyttårsaften, og har fulgt kullet mitt. Aldri brydd meg noe om at jeg har vært yngst.

jeg tror det som spiller størst rolle er hva vi som foreldre og voksne legger fokuset på!

Jeg har termin 10januar og tar gjerne i mot desember baby.

Når babyen er født spiller ingen rolle er min mening. Det viktigste er at den er velkommen;)

Skrevet

Så lenge verken du eller babyen "tar skade" av det, ville jeg ventet.. uten tvil!

Skrevet

hadde jeg kunnet velge, og det ikke hadde vært noen fare, hadde jeg uten tvil ventet..... uten tvil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...