Gå til innhold

blir så sint, lei meg og oppgitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

BF er NULL interessert, tar henne akkurat når det passer han, ofte går det flere uker mellom hver gang. det er så frustrerende!

Dette kan kanskje høres helt teit ut, men jeg klarer ikke la være og irriterer meg. ? Ikke betaler han barnebidrag heller, da vi avtalte og dele utgiftene oss i mellom når det gjelder henne siden hun fortsatt er så liten, men har det fungert da? Nei, han har ikke betalt en krone. Maks 300kr siden hun ble født, og hun er nå 4 mnd. Jeg spør om han kan være med og betale på tingene, men han mener at alt er unødvendige ting og kjøpe. Fader jeg blir så irritert!

Til jul fikk hun en stygg brun kjole til 69kr fra Lindex.

Fra han og vesla fikk jeg shampoo og balsam. Greit nok det, men ikke så greit når jeg har brukt over 2000 kr på gave til han fra datteren vår.

Vet jeg høres missfornøyd ut, og julen dreier seg ikke bare om gaver osv. men fy søren så skuffet jeg er...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor bruker du så mye penge på han da? Når du vet at han ikke bruker en dritt på deg/dere?????

Du tenker nok ikke så langt du...

Skrevet

Du må nok legge inn krav om barnebidrag fra han, ser ikke ut som avtalen deres virker. Hvis den ikke fungerer nå kommer den ikke til å fungere senere heller. Til neste år kjøper du også gave en billig fra datteren deres og så kjøper du heller en ekstra fin gave til henne:=)

Skrevet

" du tenker nok ikke så langt du"

Hva faen for en frekk ting er det å si da anonym?

Kanskje hun faktisk har anstendighet til å legge litt tid, omtanke og penger i julegaver? Tror ikke det har noe med å tenke langt, har nok med at hun helt tydelig er ett langt bedre menneske enn det han tydeligvis er!

Skrevet

Hvis han har brukt over 300 kr på henne de 4 mnd hun har levd synes jeg det er ganske bra jeg.. Faren til min lille hadde ikke brukt en kr på sønnen sin før han hadde bursdag. Og da ble han 1 år. Han fikk ikke dåpsgave av han, ikke julegave og ikke noe annet det første året han levde.. Han så faren sin en del de første 4 mnd, men så "forsvant" faren i 3,5 mnd før han dukka opp igjen. Synes du ska være glad for at faren i det minste har brukt noe.. Du kan jo bare ta saken ang barnebidrag til NAV?

Å bruke over 2000 kr på en gave til barnefar synes jeg kanskje var litt drøyt? Jeg hadde blitt glad for en ting på gutten min sine vegne uansett jeg.. selv om det hadde vært en stygg fisleting til 70 kr.. det viser at han har prøvd iallefall..

Han hadde jo til og med fått tak i en gave fra han og datteren deres til deg.. Synes det virker som om han virkelig prøver, shampo og balsam er jo en utgift du må ha en gang uansett, det går jo ikke akkurat ut på dato med det første..

Skrevet

si til far at dette gidder du ikke mer. enten så betaler han deg fast etter bidragsveilederen til nav den finner du på nav.no

ellers så krever du bidrag igjenom nav. og da ber du om og få bidrag fra barnet er født. 300 kr er ikke greit og det er ikke riktig at du skal være dumsnill heller, hva i alle dager tjener du eller barnet på det?

føler du at det blir feil og ta i mot pengene fra far så setter du de inn på en egen konto i ditt navn som barnet kan får når hun blir stor.

og neste år så lager du og vesla noe sammen til far og kjøper ingen ting.

det er mine tips

Skrevet

Unnskyld meg, men dette innlegget må jeg bare kommentere. Selv om faren til ditt barn er enda mer udugelig enn faren til HI's datter betyr ikke det at HI bør være fornøyd med situasjonen. Det betyr heller at du må sjekke referanserammene dine.

Man kan absolutt forvente mer av en voksen mann enn dette. Nå mener ikke jeg at prisen på gaven er det viktigste, men gaven i seg selv bør vise den omtanken man har for den som mottar gaven. Faren i har dette tilfelle heller ikke forståelse for hva det faktisk koster å få barn, og da synes jeg du bør få NAV til å forklare han det.

Skrevet

Anonym 18:43 25.12.2007's innlegg altså:-)

Skrevet

Jeg er helt enig med Anonym over her. Selv om anonym 18:43 har en dritt bf, så trenger ikke hun "være glad for" at han iallefall bruker litt penger. Det blir som å si "åja, du blir banka hver dag? Du skal være glad for at du ikke blir misbrukt ihvertfall" (satt veldig på spissen)

Men hva er vitsen med å være anonym?

Skrevet

Hva er vitsen med å bruke mye penge på en fyr som ikke gidder å bruke penge på deg eller datteren din? Også komme inn hit og klage når det ikke går din vei??

Neste år får du bare drite i kjøpe gave til han, og helle ha ro i kroppen, enn å bruke masse penger på han, og komme inn hit etterpå og klage, fordi han ikke bruker nok penger på dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...