Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 (samme som januar 08 klubben) Uff, jeg er så urolig denne gangen... venter barn nr. to om knappe fire uker. For snart to uker siden fikk jeg konstatert svangerskapsdiabetes av legen der jeg for tiden bor, hjemme på juleferie har jeg vært på kontroller hos fastlegen min der jeg har vokst opp. Blodsukkeret mitt ser bra ut og han er tvilende til at det er diabetes jeg har, men at litt justeringer i kosten ikke ville gjøre noe,men at det burde holde. Han sa jeg kunne kose meg i jula og ikke være engstelig... ...men så har jeg den siste uka begynt å klø. Armer (spesielt armer!), ben, skinka, brystet og litt overtalt egentlig, det er verst om kvelden og av og til får jeg ikke sove pga. det... Så leser jeg litt om svangerskapskløe på nettet, og blir så engstelig for at noe skal være galt og at noe skal skje med babyen vår... er så kort tid igjen, og er så slitsomt å engste seg sånn hele tiden. Var ikke sånn sist (tre år siden). Da var jeg rolig og uredd. Jeg ser flere klør, hvordan har dere det ellers? Jeg er i veldig fin form, har ikke lagt på meg for mye og babyen er festet, og livlig. Men jeg klør litt som sagt. Er det noen med erfaringer som kan fortelle hvordan de opplevde det og om babyen tok noen skade av det?? Helt forferdelig å være så engstelig!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Er du over 30 uker slik du er, og begynner å klø, så skal du ta kontakt med lege, og det skal tas prøver av deg. Tror de måler leververdier etc. Håper du ikke blir skremt av denne lenken. evnt. kan du jo printe den ut og ta med til legen hvis han ikke tar deg alvorlig?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 og lenke.... http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tok kontakt med føden i dag fordi jeg er i samme situasjon med kløen som uroer meg. Jeg er 33 uker i dag. Var inne til 30 min CTG for å se om babyen hadde det bra, fikk ultralyd av vakthavende gynekolog og vekst og flow ble målt. Til sist tok de blodprøver. Noen skal jeg på svar på senere i dag, mens en som måler gallestoffer blir sendt til rikshospitalet til analyse. Fikk resept på allergimedisin som jeg gleder meg til å hente ut når apoteket åpner om under en time. Sov 2 timer i natt og det har bare blitt verre og verre den siste uken hos meg egentlig. Håper jeg slipper unna litt kløe nå, sånn at jeg får sove om natten i alle fall. Ellers kan jeg si at gynekologen sa at det var mest vanlig for førstegangsgravide å få den alvorlige formen for svangerskapskløe og at kløe var veldig normalt, men selvfølgelig plagsomt! Håper du får hjelp også!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Ei jeg kjenner blei satt i gang 2.5 uker før termin pga dette. Hun hadde litt utslag på leverprøvene, så de tok ingen sjanser. På Ullevål tar de i alle fall dette veldig seriøst. Hun var andregangs forresten.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Hjeeelp!! :S Jeg har begynt å klø noe sinnsykt nedentil!! Har hatt sterk kløe i 5dager nå. Trodde kansje det kunn være sopp, så har brukt soppmidde i 4dager nå. Men det hjelper ikke!! Er i uke 33. Så har 7uker igjenn av SV. Hva kan være galt?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Ring legen/føden, og få det sjekka!! Du er ikke hysterisk, man skal ikke kimse av dette. Venter selv på svar på mine blodprøver.... Klør noe inni h......!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 Ikke noe godt og klø.... Jeg fikk svangerskapskløe og ble satt i gang i uke 38... Da hadde dem først prøvd ig behandle meg med noen teblatter som heter urosofalk, men da ikke dette hjalp noen ting ville di ikke gjøre noe annet enn og bare sette i gang fødselen... Og når babyen ble født forsvant nesten kløen med en gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå