Gå til innhold

Ut på tur (samme som småtroll 0-1)


sund

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer med å ta ut baby på tur før det har gått tre uker?

 

Ser av rådene her inne (http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/uke_3/n_r_kan_vi_g_ut ) at baby ikke skal tas ut på tur før det er minst tre uker gammelt. Hadde håpt at vi kunne tatt ut vår to uker gamle datter for å gå til juledagsmiddag hos svigermor i dag. Er bare et par minusgrader, har stor fin voksipose mm, og det tar bare 15 minutter å gå.

 

Noen som har tatt ut ungen før rådenene her inne tilsier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var ute å gikk tur første dagen vi da! Men vår er født i august... men er det ikke mange minus, skulle det vel ikke gjøre noe spør du meg! Luft er sunt er min tanke! Men er det for kaldt er jo luftveiene litt korte hos de små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbaby er jo noe annet, men rådene her inne sier at du likevel skal vente ei uke....

 

Jeg er helt nybegynner, så lurer på hvor mye man faktisk skal kle på den lille inni voksiposen. Skal jo ha på seg ullbody og strømpebukse, og et ullteppe godt rundt seg inni den store posen - men er det nødvendig/riktig å ha på en utedress i tillegg?

 

Bare lurer. Er som sagt helt grønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært ute nesten hver dag siden vi kom hjem fra sykehuset. Lilletuppa ble født 2 des, og vi kom hjem fra sykehuset 5 des. Har en skinnpose som hun er i når vi er ute. Hun har ikke lidd noe av det enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet tar ingen skade av å være ute helt fra fødsel!! Bare pass på at det ikke er for kaldt (minus 10 eller kaldere) fordi lungene deres ikke klarer det så godt.

 

Er mange rare råd rundt om, og alle er motstridende... Følg fornuften og, så går det nok bra=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke turd å ta småen med ut enda, nå er han 12 dager. Det vil si - han har vært med i besøk, men det er bare rett i bilen og ut igjen. Har hørt to ukers regelen mange ganger- i alle fall når det gjelder å ta de med i folkemengder, men ikke tre før her inne. Dersom været ikke er så ille 1.-2.januar tar vi en trilletur da, da er han over to uker. Hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn pysemamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke vært ute enda,han er 2 uker i dag,men i morgen skal vi bort å feire nyttår og det er ca 15 min å gå (har ikke bil),så det blir første tur ut,håper det ikke er altfor kaldt da,men nå begynner det å bli mildere i været her,heldigvis. Er nok litt pysete av meg jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at babyen produserer varme selv også, blir sannsynligvis for varmt med utedress i tillegg. Vi har bare på vanlige klær som body, ull-strømpebukse og f.eks. en joggedress over det igjen. Har selvfølgelig lue og votter på seg også. Han har det varmt og godt nedi voksiposen med dette på. Er det veldig kaldt tar vi også på ull-strikkeklærne han har fått av bestemora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute med vesla etter 2 uker , gikk kjempe lang tur for å være litt sporty , pakket henne godt , det små regnet og snødde om hverandre , har bare vanlig thermopose og pakket henne i ute dress. det gikk kjempe fint med henne , hu sov hele tiden , men det gikk verre med meg , har tatt ks og skulle nok ikke gått så langt klarte ikke å gå de 2 neste dagene , gikk fint med nedover bakker men hjemover bare oppover bratte bakker , så det må dere passe på hvis dere har tatt ks. dere må vente med å gå lange turer i 6 uker ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eg fikk barn nummer tre var me ute å gikk tur hver dag etter 2 dager.

Kjempe herligt å få inn den rutienen...fikk fin søvnrutine (leverte og hentet barn i barnehage, gikk uansett vær)

 

hadde vesla vært frisk så hadde eg gått tur dagligt nå også, men det blir mye tur utover våren i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...