Gjest Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Tatt fra seher.no: "SEHER.NO: Will Smith (39) sjokkerer! Hitler var ikke ond Skuespiller Will Smith sjokkerer med en snill uttalelse om Adolf Hitler. "Men in Black"-stjernen er fast bestemt på å se det beste i alle mennesker, og nå er han overbevist om at den tidligere nazi-diktatoren Adolf Hitler var et godt menneske. Smith mener at Hitler ikke helt forstod hvilke skader han påførte verden med sine handlinger. - Ikke en gang Hitler våknet opp og tenkte: "La meg gjøre onde ting i dag". - Jeg tror han våknet opp om morgenen med et forvridd syn på verden, og han gjorde ting han trodde var bra, sier Smith ifølge Contactmusic." Jeg er tilbøyelig til å være enig jeg...... Selv om jeg fordømmer det Hitler gjorde på det sterkeste så vil jeg ikke tro at han gjorde dette av ren ondskap. På sitt eget forskrudde vis så trodde han jo at han gjorde verden en tjeneste.... Eller..?
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Will Smith har nok lest Neale D. Walsch.
FrøkenSprøken Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Slik ser jeg på verden også. Jeg tror virkelig at alle tar de valgene de mener er best, uansett, men at hvilke verdier vi forsøker å ivareta gjennom våre valg er svært forskjellige fra person til person. Og ja, jeg tror at Hitler, Stalin, Mussolini, Bush, Rinnan, Hussein m.f. tok de valgene de mente var best. (Og at noen er så forskrudde at de mener det er best å utrydde et annet folkeslag for å oppnå økonomisk vekst.)
Pysa Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tror mange mennesker ER onde. Og jeg tror Hitler var en av dem. Naivt å tro noe annet. Jeg kan kjenne ondskapen, det stygge i meg selv, når jeg kjenner skadefryd. Ondskapen finnes, hos noen få er den større enn hos oss andre.
flashdancepants Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Hm, synes det er voldsomt å påstå at det er naivt å mene at mennesker ikke er onde, men kommer selvsagt an på definisjonen av ordet. For meg er det mer situasjoner og hendelser som er onde; en uheldig kombinasjon av mennesker, ideer og muligheter, framfor en enkelpersons handlinger. Vanskelig for å tro at alle menneskene som hadde nasjonalsosialistisk overbevisning var onde. Det som er sikkert er at noen mennesker har en mangel på viktige egenskaper som empati og generell forståelse for hvordan de skal omgås og behandle andre mennesker. Å si at disse er onde blir for enkelt, det bryr seg rett og slett ikke fordi de ikke har muligheten til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå