Gå til innhold

Forskjellsbehandling av ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skjønner ikke de som mener at man absolutt ikke må gjøre forskjell på sine egne unger. Hvis man har barn med litt spredning i alder f.eks vil dette automatisk presse seg frem. Hvis eldste får 1 gave til 3000 kr så kan jeg jo ikke kjøpe til minste for samme summen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt naturlig synes jeg. Verre når ungene blir store kanskje, men så lenge de er små kan jo en traktor til en hundrings gjøre samme nytten for lykken :)

Skrevet

ja mellomste ble like glad for fisher price pc til 400 som eldste ble for wii til 2500. Så kjøpte jeg masse annet for å kompensere noe...... og det var direkte bortkastet. Minste brydde seg ikke om pakker i det hele tatt i går så hun hadde klart seg med dukken. Dette jevner seg jo automatisk ut over årene i oppveksten uansett.

Skrevet

Heilt einig, skjønner ikkje det fæle oppstyret.

Her fekk eldstemann nytt slalomutstyr til 2000, mens mellomste fekk gave til ca 500 og minste til 250. Trur minstemann var den som var aller mest glad for presangen sin. ;)

Av foreldrene mine fekk mellomste slalomhjelm til 600 kroner, eldste fekk staver til 300 og minsten fekk bilteppe til tja 200 kroner. Alle var glad for det dei fekk, og ingen av dei som ensa at den andres gave var dyrere. Men eg veit at det låg omtanke bak presangene, for dei er meir opptatt av å kjøpe noko som passer og som dei veit barnet blir glad for/trenger enn kva det kosta.

Viss ein har barn som henger seg opp i kor mykje presangen kostet, da er det noko riv ruskende galt.

Skrevet

Jeg mener det blir galt å gjøre forskjell når barna er så stor at de skjønner det selv. Husker selv i oppveksten hvor urettferdig det var om broren min fikk noe dyrere, eller fikk noe og jeg ikke fikk, det sårer ganske mye selv om det ikke var ment sånn fra givers side.

Men som dere sier så er det dumt å kjøpe masse dill til en liten unge bare for å kompensere for at den eldste får noe dyrt.

Mina fikk ikke noe av oss i år (hun er 4 mnd), og det skjønte hun selvsagt ikke selv :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...