mammamie Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Jeg har til nå tatt multivitaminer for gravide. Nå når jeg er over 3 mndr tenker jeg å gå ned til 0,2 mikrogram folinsyre da dette er anbefalt. Lurer da på hva jeg da skal ta i tillegg? Hva gjør dere andre?
Mammaen til Turid Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 tar omega3 tilskudd eller tran eller lign., det var det jeg fikk beskjed av jordmor.. trengte ikke noe mer sa hun, for hvis en har et normalt kosthold, trenger en ikke tilskudd..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Tar omega 3, men ikke noe mere...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tar trankapsler og div B-vitaminer!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Trankapsler tar jeg :-)
vårblomst08 -Pelle kom 16/4- Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tok folsyretabletter de første 12-13 ukene, så mente både jordmor og lege at jeg kunne stoppe. Jeg har også tatt fyltende omega 3,6 og 9 av merket Udo`s Choice fra helsekosten. Men måtte gå over til kapsler da jeg bare ville brekke meg, pga den seige oljen. Har lest biokjemi denne høsten, og lært at fettsyrer er bra for så mangt, så derfor fortsatte jeg bare med det da jeg ble gravid.
Gjest mphs Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tok gravitamin,tran og folat de første 14 ukene. Fortsatte på tranen men ikke det andre. Begynte med gravitamin igjen for 4 uker siden siden jeg har trenger vitamintilskudd på grunn av hyperemis og en annen sykdom jeg har. Begynte også med sterke jerntabelatter for noen dager siden på grunn av det samme. Har tatt tran hele tiden.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Jeg tar kun tran. Har et variert kosthold, og trenger ikke noe annet. Ikke vits i å ta noe mere, så lenge jeg spiser nok grønnsaker, og frukt hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå