Gå til innhold

Alkohol i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hele jula ødelagt pga en eneste slektning som ikke klarer å la være å drikke seg dritings. Har reist for å besøke familien min, og har med meg små barn. Folk må da forstå at barn og fyll ikke hører sammen?

Må si jeg er bra skuffet.Vil ikke at mine barn skal forbinde jula med fyll,så jeg skal holde meg langt borte i fremtiden.

Skjønner virkelig ikke at det skal være så vanskelig å holde seg unna alkohol på en sånn høytid som jula er.

Barna mine skal ikke hit igjen.Det er iallefall helt sikkert.

Hilsen en veldig skuffet mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe dette ikke er "vanlig". Klarer man ikke la være drikke seg full på julaften,så skal man iallefall ikke være rundt barn.

Skrevet

Er helt enig med deg! Har du prøvd å si i fra? Jeg sa i fra til min familie som drikker ganske mye på julafta, og de var veldig flinke. De drakk litt og det har jeg ingenting i mot, men ingen ble dritings som de pleier. Er veldig stolt over de faktisk:-)

Skrevet

Jeg har sagt ifra. Men ble ikke hørt. Denne slektningen tror ikke selv h#n er full, når alle andre ser at det er bare fylletull og snøvling.

Det ene barnet mitt er stort nok til å snakke, og sa faktisk at det håpet ikke denne personen ble full.

Jeg skal aldri mer utsette mine barn for dette her.

Skrevet

Forstår deg utrolig godt.

Både jeg og forloveden min er vokst opp med noen nære i familien som drikker, og da selvsagt - desverre ved høytider også. Og det er ingen gode minner, det har vi begge gode erfaringer på.

Så derfor er han og jeg er ganske avholdene når det gjelder alkohol. Jeg kan ta noe, men svært lite.

Har fremdeles noen i familien som drikker mye/ofte, og den får ofte klar beskjed om rundt vår datter ønskes det måte med alkohol.

Julaften i år var heldigvis ganske fin, det ble kun en øl til maten for den som ønsket - og ikke noe mer:-) Dette er en jul som heldigvis vil huskes med glede. Jeg trenger ikke gå mer enn to år tilbake for å huske på en jul som ble spolert pga en som var full og kranglete selve julaften. Den personen har jeg heller ikke snakket med siden, det var liksom ikke første gangen noe som dette skjedde.

Alkohol skal nytes med måte! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...