Gå til innhold

Hvordan er formen jenter? dine symptomer :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel el for en 4 uker siden nå.., så lurer på hvor langt jeg er på vei da.

Har ikke tatt en test, men jeg er kvalm som dagen er lang.

All mat lukter så jævlig at jeg brekker meg. Det eneste som tiltaler meg er grønn salat med litt balcamico på.

Men tvinger i meg litt knekkebrød.

 

Men forstoppelsen er kommet for fullt. Bekkenløsning også. Jippi.. Puppene begynner å fylles og er vonde.

 

Trøtt hele tiden og blir så sliten av å gå på jobb at jeg nesten sovner stående på jobb.

 

mens smerter... hele tiden..

 

men det verste er kvalmen...

 

Hvordan er det med formen deres da?

 

Hilsen ei som låner et nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan regne ut hvor langt du er på vei med terminkalkulatoren som du finner til venstre på denne siden...

 

Jeg har egentlig lite symptomer jeg... kun trøtt. Har litt strekkinger av og til hvis jeg snur meg fort i senga...ellers er formen på topp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, var ikke klar over at det var mulig å få bekkenløsning SÅ tidlig!

 

jeg er bare litt sliten og småkvalm. Ikke noe særlig mer enn det. Dårlig i magen, men har en mistanke om at det har noe med all julematen å gjøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnt ut at jeg er ca 6 uker på vei.. Har ikke vært hos legen enda

 

Men jeg var ganske kvalm hele lille julaften, det var jeg virkelig skjønte at det MÅTTE være noe...

I tillegg har jeg:

 

- Såre og voksende bryster

- Vondt i tennene

- Vondt i hodet(leste at man kunne få det)

- Økt apetitt

- Er oftere tissetreng

- Har vært veldig ofte trøtt, men har faktisk gitt seg etter at jeg fikk vite at jeg er gravid

- Veldig sliten om kveldene, har nok også noe med at sønnen min er kommet i 3 års trassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;)

 

Jeg er 6 uker på vei (5+4), og har fått en helt vanvittig hodepine. Har også tannverk.. Stikninger i brystene som vokser, og "vokseverk" i kroppen på kvelden. Ellers ingen ting spesielt!:) Er strålende fornøyd!:)

 

jeg har så og si ikke vært kvalm, så det skal bli spennende å se om jeg får en gutt slik "ryktene" sier om denne kvalmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten bekymret fordi jeg har så lite symptomer. Har "blaff" av kvalme. Litt ømme pupper og en del trøtt. Synes det bare har blitt mindre symptomer, jeg.

 

Ja, ja. Får vel bare vente å se når jeg får tidlig ul om det er "liv laga". klarer ikke å slippe til gleden ordentlig enda. .Fallhøyden blir så innmari stor.

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen min er foreløpig bra. Litt menslignende smerter og øm i puppene, men ellers helt fin. Håper det forblir slik også. :-) Men er jo bare 6 uker på vei så det kan fortsatt forandre seg. I de to tidligere svangerskapene har jeg reagert mest på lukter og spesielt parfymer. Da jeg gikk med eldstemann for 16 år siden hadde jeg ei venninde som brukte exlamation, den lukta hater jeg til dags dato. Er du gravid med førstemann? Håper du vil føle deg bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. Formen min er variabel. Jeg kan være kvalm hele dagen en dag, mens den neste er jeg bare kvalm om kvelden. Puppene er ikke så veldig vonde. Får litt stikkinger innimellom. Ellers så lukter jeg på alt. Også har jeg disse mensmurringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå snart i uke 8, og kvalmen har kommet strekt de siste dagene. Etter å ha vært fin til nå. Rundt uke 4-5 fikk jeg veldige smerter i bekken og ryggen.. trodde det var stress, men jeg fant ut like etter at jeg var gravid. Jeg var hos kiropraktor som løste opp og etter 3-4 behandlinger var smertene borte. Hun sa jeg hadde en bekkenlåsning og at mange, inkl. allmennleger tror en har bekkenløsning..

det kan det selvfølgelig være men det er mer vanlig litt senere tror jeg..

kjøleskapet lukter pyton.. men med første jenta var det værre.!

 

hilsen meg som blir mor til nr.2 -og god bedring.

spis ofte -for kvalmen

drikk masse -for magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker og dette er min første.

Jeg er småkvalm innimellom, sulten omtrent hele tiden, men blir fort mett. Har begynt å reagere på mat...ikke alt som er like godt lenger...grøt orker jeg ikke tanken på, før elsket jeg julepølse og medisterkaker....de var ikke særlig gode i dag gitt :(

Litt ømm i puppene, og litt stikkinger i magen...men ellers ganske bra....kan ikke klage på dette.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2, har vært SULTEN siden før jeg testa pos, litt bedre nå da... Trøtt sliten og orker ikkeno, og vonde pupper. er litt kvalm om morgenen og har masse murringer i magen. Alt er en glede, kvalmen også!

Dette er første og vi har prøvd i over ett år, så er kjempefornøyd med spire! Håper bare det går bra!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og føler jeg har enten blitt gal eller hypokonder:

 

- Generellt uvell fra jeg fant ut at jeg var gravid, kommer et par timer etter jeg har stått opp og varer til jeg legger meg

- Kjempe ømme pupper og de har allerede blitt gigantiske store....

- Allerede begynt å få mage, den er hard, og ingen bukser passer, og dette på tross av at jeg ikke har spist noe annerledes enn tidligere.

- Masse vann i kroppen, hender og armene, "sovner" om jeg bøyer de for lenge.

- Humørsvingninger og hormoner som gjør opprør. Jeg er så sint hele tiden og griner for ingenting.

- Vondt i halebeinet og der hvor man gjerne får vondt etter-man-har-vært på lang sykkeltur.....:-)

- Det verste er de konstante mensensmertene i magen......De blir jeg litt redd av....

 

Skjønner dere hva jeg mener med hypokonder eller gal....

 

Gleder meg til 9.august!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei...men regner med at jeg er i uke 6 eller 7....siste mens var 07. november. Har ikke vært hos legen enda, men kunne egentlig tenkt meg en tur snart....Jeg har PCOS og skal følges opp av gyn eller sykehus, og dette er mitt andre svangerskap. Håper ogs åt alt går bra, må jo gå ut i fra det.

Sympomer: Bekkenet kjennes allerede...hjelpes..

Kvalm til tider, men bare kvalm og brekker meg, men ikke så kvalm av lukter som jeg var med gutten....

Sover hele tiden, menssmurringer som jeg håper går over snart...de gjør meg litt urolig...

 

Lykke til alle, og håper på små nurk i August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 8+6 og har vært kvalm i ca tre uker.. Klarer bare å spise litt om gangen og skifter mellom vanlig kvalm og sulten-kvalm. Veldig vanskelig å kontrollere dette. Har vel gått ned 2 kg ca.

 

Juletida var verst.. så mye god mat og så lite man fikk spise av det! ikke en gang godteskålen var mye rørt, noe som er typisk meg.. ;)

 

Andre symptomer har vært menssmerter, stikking i magen og ømme pupper.

 

Men er så glad for å være gravid at jeg koser meg litt med symtomene og håper alt går bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...