Gå til innhold

Andre som har barn som nesten ikke vil spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Noen gode råd?

Begynner ta sikkelig på meg det her nå :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke egen erfaring da, men vet at det beste du kan gjøre er å IKKE stresse! Måltider skal være kos og hygge, ikke press og stress. Skjønner det kan være vanskelig altså. Har en niese som spiste veldig lite, og både søsteren min og vi rundt stressa veldig med maten hennes, og det resulterte i at hun bare spiste MINDRE.

frist med frukt eller ting du vet han liker.

Skrevet

Æsj! Ja, har samme problem som deg. Blir skikkelig deppa av det, og jeg synes hvert eneste måltid er helt helvete.

- Her er banan populært

- Grøt går hvis vi blar i en bok samtidig

- Kokte gulrøtter, fiske-pinner/pudding, potet og litt smør eller saus går hvis mini får egen skje å holde på med samtidig som jeg mater.

Føler med deg!

Skrevet

Jenta mi på 22 mnd spiser nesten ingenting. Hun kan enkelt hoppe over flere måltider uten å bli sulten. (Men hvis du gir henne en bolle, så gnafser hun i seg hele...). Hun skjønner så uendelig godt hva som er sunn og "vond" mat og hva som er godt.

Jeg har begynt å la henne bare ligge på gulvet og skrike etter yoghurt - etterhvert vil hun ha noen erter og poteter likevel.

Stikkord er å være konsekvent til tusen!!! Ikke gi etter for søtsaker. Sett grenser, det er barna vil ha selvom det ikke virker sånn der og da.

Vanskelig...

Skrevet

åååå min er sikklig vanskelig emd maten altså. han er 18mnd.. en kamp med hver måltid. vil ikke spise selv heler. han spiser det han vil skal jeg si dere. men får helle rgå sulten en at jeg gir han noe annet.. spiser når hn er sulten

men spise heldigvis bra med middag og grøt. er veldig i perioder. men blir gal av dette.

må holde på med noe hele tiden... slitsomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...