Gå til innhold

Tenner eller øreverk - hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 6 måneder har vært så lei seg i snart en uke. Sutrer og klager mye og sover veldig urolig om natta. I dag har hun grått intenst i perioder, det er veldig uvanlig.

Hun har ikke feber, allmenntilstanden er god, men hun er ekstremt opptatt av munnen sin (vil tygge på alt og blir sint når hun ikke får det til). Jeg har prøvd å kjenne etter tenner, og synes jeg kjenner en liten klump nede foran, men det er jo så vanskelig å vite hvordan det skal kjennes ut når man ikke har gjort det før... Den har vært der et par dager uten at det har blitt noen tann. Og nå får jeg nesten ikke kjenne lenger, hun hyler når jeg prøver.

Jeg har trodd hun får tenner, men nå har jeg begynt å lure på om hun har ørebetennelse i stedet. I dag har hun tatt seg masse til ørene, særlig det ene, og grått samtidig. Hun vrir seg også veldig fra side til side når hun sover. Men de sier jo at ørebetennelse sjelden kommer alene, da har de ofte forkjølelse og feber også, og så varer det ikke så lenge.

Det spiller jo egentlig ikke så stor rolle, uansett kan vi vel bare gi smertestillende og håpe at det går fort over. Men jeg lurer alltid på hva det kan være. Noen med erfaring som mener noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vist du tror at barnet ditt er sykt. så gå til legen.

Skrevet

Jenta mi fikk to tenner med 5 dages mellomrom og var veldig sutrete og utilpass. Sov lite både natt og dag. Så når den andre tanna var brutt ut, tenkte jeg at nå var det over. Men nei, ble ikke bedre. Dro til legen, og joda hun hadde ørebetennelse uten noen som helst symptomer ellers... Når det gjelder tenner, så vil det kjennes en liten kul der tanna kommer. Etter hvert vil du kunne skimte en hvit flekk gjennom huden , og så kommer tanna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...