nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 24. desember 2007 #1 Skrevet 24. desember 2007 bestemoren min er ei skikkelig kjærring, og det er pappa også fullstendig klar over. hun og jeg har aldri kommet overens, og jeg ungår det meste som har med hun å gjøre. jeg hater å være falsk og å måtte finne meg i all dritten hun slenger ut av seg... pappa hadde vært sammen mked de i går, og hun hadde spurt etter oss... "ja, de er vel hos mormor og morfar de" hadde hun sagt surt, pappa hadde løyet og sagt at vi leverte gaver hos tante og onkel... bestemor hadde snakket om at jeg favoriserer mormoren min, og at det var dårlig gjort osv... (selvfølgelig er jeg utrolig glad i mormor, hun er min aller beste venninne og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre den dagen hun blir borte...) pappa lurte da på om han kunne invitere bestemor og bestefar når vi skal dit og spise lunch i romjula... samtalen utviklet seg til at jeg fortalte pappa MANGE ting som han ikke har visst om, for mamma sier at "pappa skal skånes mest mulig så han ikke blir lei seg... det er tross alt hans foreldre..." jeg fortalte at både bestemor og tanta mi hadde kjeftet på meg pga tidspunkt og dag vi skulle feire 1års dagen til lillesnupp, hvordan hun er mot samboeren min, samt mye annet hun har sagt/gjort som virkelig har såret meg... pappa ble utrolig lei seg, men tror han er glad for at jeg sa det. jeg synes iallefall at det var utrolig deilig å få det ut til han!!! jeg sa også at hvis han vil invitere de når vi kommer er det opp til han, men jeg vil helst ikke være sammen med de... han forstod det godt, og skulle snakke litt med mamma om det.... så da får vi se om han velger å invitere de... æsj, litt kjip start på julaften, men det var deilig å prate om det... gleder meg til å være sammen med mamma, pappa, broren min, sambo og snupp, mormor og morfar i kveld ) GOD JUL ALLE SAMMEN!!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. desember 2007 #2 Skrevet 24. desember 2007 Huff ja, ingen god start på jula. Men jeg er sikker på at pappan din forstår deg. Han har jo tross alt kjent sin mor mye lengre enn deg, så det er slett ikke umulig at han har hat mistanke eller sett hvordan hun har vært, selv om han ikke har ønsket å si noe. Kan sågar ha "oversett" det hele litt for å bevare husfreden. Men nå støtter han deg, og sammen finner dere nok helt sikkert en løsning for å få familiesammenkomster og begivenheter til å forløpe uten dramatikk. Juleklem til deg! :-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. desember 2007 #3 Skrevet 24. desember 2007 Vet iltt hvordan du har det. Her i min familie er det slik at min farmor favoriserer broren min. Vi 3 søstrene har aldri fått det samme av hun slik broren min har fått. F.eks penger. Når broren min kommer inn til bestemor får han 2-300 kr i slengen. Mens jeg fikk 20-30kr. Vi fikk ukepenger av hun da vi mindre. Hvis jeg kom inn og skulle få pengene fikk vi 50kr på deling. Hvis broren min kom fikk han ofte 400kr. Det sårte utrolig mye. Vi var jo 10-12år og det blir jo sjalusi mellom meg og broren min når det var slik. Nå som jeg og broren min er 18 og 20år så tenker vi ikke mer over det. Men allikevel har vi hentydninger der hun setter broren min høyere enn meg. Slik som at hun gleder seg til broren min får ett barn, for det er jo så spesielt. Er det ikke like spesielt me Daniel som er MIN førstefødte. Dessuten nå, på sine gamle dager er hun blitt veldig manipulerende. Hun er dement og det merkes på henne. Kunne fortalt mange flere histtorier, men føler ikke for det. Vil bare uttrykke min sympati for deg, fordi jeg vet åssen det er å ikke føle seg like elsket at bestemoren sin. Det er vondt uansett hvordan situasjonene er. Klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå