roannima Skrevet 24. desember 2007 #1 Skrevet 24. desember 2007 DET hadde vært godt det. . . . :-) Hehe. . . Altså,ikke misforstå meg . . .jeg er totalt avholds når jeg er gravid. Men,jeg er en av de som IKKE liker julemat. Så , ikveld er det biff på menyen til meg. . . Og da tenker jeg . .det hadde jammen gjort seg med ett glass rødvin til biffen min ja:-) men,det blir med drømmen:-) neste år . . . :-). God jul til dere alle sammen,og ekstra lykkeønskninger til dere som blir mamma i jula:-)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #2 Skrevet 24. desember 2007 Du vet det finnes nydelige alkoholFRIE viner???!!!
roannima Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. desember 2007 Jepp:-) men, i min korttenkte verden i disse tåketider har jeg ikke tenkt på det,og jeg bor så langt unna pol at den flaska hadde blitt veldig dyr:-) har smakt to typer tidligere uten alkohol men de syns jeg ikke var noe gode...så,klarer meg nok helt fint med vann jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #4 Skrevet 24. desember 2007 På nyttårsaften i fjor, kjøpte vi inn en nydelig alkoholfri rødvin til søstera mi, da hun skulle vær sjåfør, men jeg klarer bare ikke å huske navnet desverre. Men det er jo ikke skadelig med ETT vanlig gladd rødvin hvis du har dette da. Det er mengder som skader, det må jo være lov å unne seg bittelitt i jula. Jeg er ikke glad i vin selv, men når vi var på fantacy i høst, kjøpte søstera mi en rødvin som vistnok skulle være helt fantastisk, og måtte ta ett par slurker, den var faktisk god. Og her er det fortsatt bra liv og alt var fint på UL. Men har man bestemt seg for å være HELT avhold, så er jo dette selvfølgelig bare bra.
roannima Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2007 Jeg tilhører ikke den hysteriske sorten,uten at noen må føle seg krenket av den setning'a . . . . Jeg tror at ett lite glass til maten ikke er så skadelig som feks det å gå konstant å bekymre seg over HVA som kan være skadelig. Vet jeg hisser opp mange nå. . . . :-) men, ett eksempel er: jeg har ei venninne fra island, der er det ikke sånn hysteri som i norge. Feks ang alkohol... Og er det mere skadde barn der?? Frankrike feks. . . Verdens vinland. . . Er de totalt avholds i svangerskap'a der?? Bare spør . . . :-)mener IKKE at man skal drikke når man er gravid,ikke ta feil her..men jeg tror ikke at ett LITE glass EN gang gjør at barnet blir født med skader. Sklei litt ut dette innlegget. . . Hehe. . . Rødvin har jeg i massevis,men siden jeg og skal kjøre i kveld holder jeg meg nok til vann jeg:-)
nungo Skrevet 24. desember 2007 #6 Skrevet 24. desember 2007 Åh ja, et glass rødvin til middagen i kveld - det hadde vært noe :-) Jeg i alle fall synes det gjør maten ekstra god. Jeg hadde i grunnen lurt på om jeg skulle ta et enkelt lite glass (tror ikke det ville gjort noen skade), men nå har jeg fått bihulbetennelse og er på antibiotika, så da er det ikke aktuelt likevel. Farris er ikke så verst til julematen heller da.
mamma :-) Skrevet 24. desember 2007 #7 Skrevet 24. desember 2007 Hadde familien på pinnekjøtt i går og unnet meg et halvt glass rødvin og har ikke dårlig samvittighet. Hilsen fødeklar med kun får dager igjen......2.jan kommer 2 gutter ;D Riktig god jul ;D
roannima Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. desember 2007 Nå fikk jeg Værtfall lyst på rødvin. . . . :-)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #9 Skrevet 24. desember 2007 jeg hadde meg et glass rødvin på ferie i sommer.det skader ikke noe
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #10 Skrevet 24. desember 2007 ja, det er flere fosterskader i frankrike enn i norge, som følge av alkohol.
mamma :-) Skrevet 24. desember 2007 #11 Skrevet 24. desember 2007 ....men i Frankrike drikker de litt mer enn i Norge. Om en gravid tar et eller to glass under hele graviditeten tar ingen skade. Jeg har fått beskjed av min lege at hvis riene kommer før 1.1.2008 skulle jeg ta meg et glass vin. Det hemmer riene og jeg kan holde ut til .1.1. Problemet i Norge er at man kan ikke si at gravide kan unne seg litt vin for da drikker " noen" flere glass i slengen og ofte. Men et halvt glass til koselige anledninger tar ikke skade. Er litt oppgitt over hysteriet, sorry ;D
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #12 Skrevet 24. desember 2007 Alkoholfrie viner -spesielt rødvin- smaker jo pyyyton, så da kan du like gjerne drikke blåbærsaft til biffen din. Tror heller ikke et halvt glass rødvin skader, så det ville jeg muligens ha unnet meg. Hadde selv et halvt glass champagne idag, har ikke dårlig samvittighet for det. Fortsatt god jul:)
roannima Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. desember 2007 Er så enig med enkelte av dere her . . . Ett glass ell to på ni mnd . . . Tror jeg ikke utgjør noe fare gitt.! Som "mamma" sier her oppe. . . Oppgitt over hysteriske gravide. . . . Er nok litt enig kan man si :-) men, jeg holdt meg unna rødvin i dag da,spiste biffen uten, selv om maten hadde smakt bedre med ett lite glass:-) nyttåraften trooor jeg jeg skal unne meg det. . . Spiser nemlig biff da og jeg.! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå