Gå til innhold

bør homofile få adoptere barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig....samme rettningslinjer for de som for heterofile par.

Skrevet

NEI, kan de ikke lage barna sammen pga naturens naturlighet, så er det ikke meningen at de skal ha barn. Har paret 1 sort innovertiss og en sort utovertiss, da stiller saken seg annerledes. Da må de adoptere og prøverøre så mye de vil:)

God Jul

Hilsen nok en

Skrevet

Bryr meg ikke.... Ingen hjertesak for min del - og de må få gjøre hva de vil for alt jeg bryr meg.

Skrevet

Hvorfor stiller saken seg annerledes. Det er vel like meningen fra naturensside at disse ikke skal ha barn som homofile?

Så JA homofile bør få adoptere på lik linje med hetrofilepar. Det er helt sykt at barn skal sitte på barnehjem verden over og leve et helt forjævlig liv mens det er mennesker som ønsker seg inderlig et barn men ikke kan få det pga trangsynte idioter som tror disse barna har det bedre på et råttent barnehjem enn å en kjærlig familie med to av samme kjønn!!

Skrevet

Det er ikke det det handler om. Synes selvsagt også det er trist at barn rundt i verden ikke har det godt, hvem gjør ikke det...

Men synes fortsatt ikke de bør få hverken adoptere eller FAKTISK ha egne barn. Er ikke slik det er ment å være:)

Hadde det vært slik hadde vi vel alle vært tvekjønnet fra dag 1. Slik at vi bare kunne omstilt oss ettersom det var mange menn eller mange damer, slik at vi hadde greid å formere oss uansett...

Men er vi skapt slik? Øhhhh.... Nei.

Skrevet

Dette er så teit spm og klart en anonym som klarer å komme med et slikt dumt sp.

Spør heller om tidliggere dømte voldspersoner i heletatt burde få barn.!!

Skrevet

Ja, selvfølgelig. De har like mye kjærlighet å gi som alle oss "andre"..

Hva med pedofile, tidligere volds dømte, rusmisbrukere, alkoholikere osv?!?!? Spør heller om det du Hi !!

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men at vi bør kunne vurderes som adopsjonsforeldre på lik linje med alle andre par sier seg selv.

Skrevet

Men du skriver jo at det er greit at to av ulikt kjønn som ikke kan få barn naturlig skal kunne adoptere eller holde på med prøverør... Det er jo like unaturlig det.

Og jo du sier faktisk at det er bedre at barn råtner bort på barnehjem enn at de får være hos noen som kan elske og ta vare på de.

Skrevet

Ja, det er også å tukle med naturen. Men poenget er at barn har rett til å vokse opp med en MOR og en FAR, ikke to mødre eller to fedre.

Sier at det er trist at verden er som den er, JO.

Skrevet

Så da bør alle alenemødre eller fedre miste omsorgen for barna sine da?

Du har jo ikke noen sammenheng i meningene dine. Lesbiske par kan få barn på NATURLIG måte, så dermed er det greit da? Fremfor at den singel hetrofil dame reiser til Danmark og befruktes der?

Skrevet

NEI!

jeg finner det ikke naturlig i at 2 kvinner/menn skal få adoptere.

ingen i min familie er homofil, og kommer ikke til å bli det!

vi har blitt lært opp til at sånt er svineri, og dette kommer jeg til å lære mitt barn også! bare kall meg en dårlig mor, men jeg finner det ikke naturlig og vil se på sånt som et feil med et menneske!

Skrevet

"Ingen i min familie er homofile, og kommer ikke til å bli det" He he he....gratulerer med lavpanna utsagn! P.S. Nesten så jeg håper barna dine kommer hjem en vakker dag og forteller at de er homofile....Snur du ryggen til de da?

Skrevet

kommer ikke til å snu ryggen til ongen nei, men jeg skal vel ha flere barn, så det ordner seg!

men han kommer aldri til å få noen kjærester hjem viss det er av samme kjønn!

Skrevet

Fordi det ikke foreligger noe som tilsier at vi skulle være potensielt mindre egnede enn folk med andre seksuelle preferanser.

Skrevet

Du anonym som sier dere er blitt lært opp sånn....du har aldri vurdert å gå dypere inn i denne lærdommen, og på egenhånd finne ut om den var rett eller gal? Har du i samme rennet også blitt lært opp til at utlendinger også er noe svineri?

Skrevet

Ja det syns jeg de skal få lov til, det finnes så mange barn der ute som sliter og har det vanskelig og mange homofile par som lengter etter et barn.

tenk hvor mange hetero foreldre som ikke skulle hatt barn i det hele tatt, mens de homofile som er oppegående og som vil bli kjempegode foreldre ikke får lov.. syns det er helt horribelt!

Skrevet

Eg syns dette er eit svært vanskeleg tema. Ideelt sett meiner eg at idealet er kjernefamilen med mor, far og born. Samtidig er det ikkje slik verda er. Snart er det like mange born som bur med berre ein forelder eller som pendlar mellom foreldra.

Det er ingenting som tilseier at homofile er dårlegare omsorgspersonar enn andre. Likevek ser eg eit lite problem som gjeld både einslege adopsjonsforeldre samt homofile adopsjonsforeldre. Det er det faktum at det å vere adoptert kan vere ein sårbarhet. Det kan også vere ein sårbarhet å vakse opp i ein familie som "avvik" frå det såkalla normale. Det er for dei fleste "enklare" å vakse opp med biologiske foreldre enn med adopsjonsforeldre. Sett i høve til det meiner eg at det beste er å bli adoptert til ein "A-4" familie.

Største problemet i høve adopsjon er den altfor lange prosessen og kostnadane ved dette, samt dei vanvittige reglane enkelte land har i høve utanlandsadopsjon.

Sjølv om eg ikkje syns det er heilt uproblematisk meinar eg at homofile og einslege bør verte vurdert som adopsjonsforeldre.

Skrevet

til anonym som var lært opp til at homo=nei.

helt alvorlig. hva er det som feilier hodet ditt egentlig??? håper ALLE barna dine blir homofile bare pga din holdning. du skal jo ha flere barn? med andrte ord du fryser det homofile barnet ditt vekk.. fordi du skal jo ha flere barn?

der ser vi hvor ulik vi er. jeg skulle bare høre deres meninger. jeg fikk til og med egen innlegg om dette innlegget.

hehe

broren til mannen min er homo. og min bestevenn.

jeg sier ja til adopsjon...

HI

Skrevet

Hvorfor er "kjernefamilien med mor, far og born" idealet?

Skrevet

Nei, de har jo en far eller en mor ett sted da. For da var det vel en mann og en kvinne som var sammen om å lage det barnet/ de barna... Synes ikke det er så veldig naturlig når de reiser til Danmark fordi de ikke har en MANN. De MÅ gjøre det på denne måten fordi de tror at de bare liker personer av eget kjønn...

Skrevet

Trist at dette er tema for debatt når vi ringer inn 2008.

Selvfølgelig bør homofile få adoptere på lik linje med andre par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...