Gå til innhold

Lite tips til etter fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har født så føler man seg jo ganske mørbanket både her og der, og det kan være ganse ubehagelig å tisse blant annet hvis man har sydd.

Men noe som var enda verre for meg var tanken på å gjøre nr 2. Jeg var så liiivredd for at det skulle gjøre vondt, siden jeg hadde fått endel hemorider i tillegg til at jeg var øm hele veien.

Det resulterte i at jeg holdt meg i flere dager. Til slutt klarte jeg ikk mer, og spurte jordmor om å få noe lakserende. Etter å ha fått det 2 kvelder på rad kom jeg meg endelig på do, og det var ikke vondt i det hele tatt. Bare nydelig!

Så mitt råd er, ikke vær redd for å gjøre nr 2, det er enda vondere å la vær. Hvis du er redd så spør om å få lakserende så fort som mulig. Det vil myke opp avføringen endel, og hjelpe så du ikke trenger å trykke så mye :)

Ingenting er verre enn å ikke få tømt seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver under på denne! Det er ikke så ille som en kanskje tror :-)

Skrevet

Signerer jeg å .! Med nr en så holdt jeg meg i ei uke etter fødselen. . . Endte med at mamma måtte dra på apoteket og kjøpe klyx til meg . . . Med nr to var alt mye enklere pga jeg revnet ikke,og det var mye mindre vondt :-) trykk i vei . . .! :-)

Skrevet

jeg tok laktose morgen og kveld fra jeg kom hjem fra sykehuset, for å være på den sikre siden, hadde aldri problemer jeg. Jo oftere man kommer på do, jo lettere er det å få det ut.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Holdt igjen m. nr 2 jeg også,men når jeg først måtte nr 2 var det ikke vondt. Alt var værre med nummer 1. Men gruer meg litt denne gangen .......skal ha ut 2 gutter om kun få dager......vært litt mer trykk denne gangen....men jeg håper det går like fint. Første do besøk er alltid "skummelt" uansett.

Men uansett er det bare å "fyre" løs. Alt blir værre om man venter ;D

God Jul ;D

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Takker for tips =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...