Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #1 Skrevet 24. desember 2007 Når man har født så føler man seg jo ganske mørbanket både her og der, og det kan være ganse ubehagelig å tisse blant annet hvis man har sydd. Men noe som var enda verre for meg var tanken på å gjøre nr 2. Jeg var så liiivredd for at det skulle gjøre vondt, siden jeg hadde fått endel hemorider i tillegg til at jeg var øm hele veien. Det resulterte i at jeg holdt meg i flere dager. Til slutt klarte jeg ikk mer, og spurte jordmor om å få noe lakserende. Etter å ha fått det 2 kvelder på rad kom jeg meg endelig på do, og det var ikke vondt i det hele tatt. Bare nydelig! Så mitt råd er, ikke vær redd for å gjøre nr 2, det er enda vondere å la vær. Hvis du er redd så spør om å få lakserende så fort som mulig. Det vil myke opp avføringen endel, og hjelpe så du ikke trenger å trykke så mye Ingenting er verre enn å ikke få tømt seg!
BlåklokkaVest Skrevet 24. desember 2007 #2 Skrevet 24. desember 2007 Skriver under på denne! Det er ikke så ille som en kanskje tror :-)
roannima Skrevet 24. desember 2007 #3 Skrevet 24. desember 2007 Signerer jeg å .! Med nr en så holdt jeg meg i ei uke etter fødselen. . . Endte med at mamma måtte dra på apoteket og kjøpe klyx til meg . . . Med nr to var alt mye enklere pga jeg revnet ikke,og det var mye mindre vondt :-) trykk i vei . . .! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #4 Skrevet 24. desember 2007 jeg tok laktose morgen og kveld fra jeg kom hjem fra sykehuset, for å være på den sikre siden, hadde aldri problemer jeg. Jo oftere man kommer på do, jo lettere er det å få det ut.
mamma :-) Skrevet 24. desember 2007 #5 Skrevet 24. desember 2007 Kjenner meg igjen. Holdt igjen m. nr 2 jeg også,men når jeg først måtte nr 2 var det ikke vondt. Alt var værre med nummer 1. Men gruer meg litt denne gangen .......skal ha ut 2 gutter om kun få dager......vært litt mer trykk denne gangen....men jeg håper det går like fint. Første do besøk er alltid "skummelt" uansett. Men uansett er det bare å "fyre" løs. Alt blir værre om man venter ;D God Jul ;D
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. desember 2007 #6 Skrevet 24. desember 2007 Takker for tips =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå