Gå til innhold

trenger litt ekspertise her... (angående grøt/velling)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3mnd og 1 uke.. han er en stooor gutt.. var 5kg når han ble født og 7,8kg nå på 3mnds kontroll..han fikk morsmelk de første 2mnd.. men får kun erstatning nå..

han sover veldig dårlig.. så jeg lurte på om jeg skulle begynne med grøt/velling?? eller er det for tidlig? Hvilken grøt skal jeg isåfall begynne med?

Åssen lager jeg velling?

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste er å rådføre seg med helsestasjonen i og med at han er så liten enda. Jeg ville ikke ha begynt med velling, men gitt ett par skeier maisgrøt i så fall.

Skrevet

min fikk smaksprøve av grøt, en barneskje om gangen, da han var i slutten av 3 mnd.. det kan du sikkert prøve hvis du vil.. velling kan du nok vente å gi til han fyller 7 mnd, for da kommer han til å bli skikkelig stor hvis du gir det nå(tykk og fyldig konsistens), plus velling er egnet til barn som er ca.7 mnd oppover.. gullklumpen er 7 mnd nå. han begynte med velling fordi jeg merket at han ble lei av de middagsmat og grøt.. det liker han bedre, og blir fort mett og tar lang tid til å bli sulten igjen. noen ganger så blander jeg velling med melken(bruker colett, dvs 4 måleskjeer per 200 ml, jeg erstatter 1 måleskje med velling).. det gikk bra også.. veldig lettvint særlig når jeg skal noe, ellers når jeg er på tur, så får han kun velling, og vanlig middag/fruktmos når vi kommer hjem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...