mai mammaen til to Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 ???lurer på når det er vanlig å begynne med slikt.. datteren vår på 19 mnd snakker nemlig så mye..sier hele setninger på 7-8 ord...kan telle til 14, kan navnet til alle rundt seg, synger mange forskjellige sanger osv... får høre at hun er så tidlig ute.. er hun det?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 tja.. rundt 2års kontrollen så kunne hun det samme som din.. altså før og til kontrollen... barn er så forskjellig... til gjengjeld så var hun tregt ute med grovmotorikken da..
mai mammaen til to Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2007 ja er vel ofte sånn at de er tregere med grovmotroikken når de er flink i språk.. men snuppa her er en veldig aktiv liten klatremus..klatrer over alt, løper, hopper osv... så er ikke sein på den måten ialelfall.. hun har kunnet prate i setninger lenge da... har ikke egentlig tenkt at hun har vært så tidlig ute.. men når jeg ser på barna i barnehagen hennes og venninner sine barn så er hun jo mye flinkere enn dem.. de sier jo bare et par ord liksom... kjekt er det nå uansett.. er så greit når hun kan si ifra hva som er galt når hun er lei seg osv..
cheni Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Jenta mi kunne sette sammen flere ord når hun var 2 iallefall. Husker godt at hun på 2 årskontrollen sa "se, jeg har hårstrikk og er fin jente" mens helsesøster pekte på bilder i en bok for å se om hun kunne ordene. Hun var treig med å gå da, og var en krabbende, pratende baby... ) Gutta mine derimot var over to år før de i det hele tatt satt sammen noen ord....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå