Gjest_1001 Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Har gått ifra pappaen til sønnen min, og jeg skal ha ham mesteparten av tiden. Veldig standard, han har han 1 dag i uken og annenhver helg. Men han har sagt at han vil gjerne ha 50/50 ordning når minien blir eldre. Jeg ser fordelene med det. Bedre kjent med pappa osv. Men ulempene er jo der også. Bo i koffert. Får ikke sett alle vennene hver dag. Jeg vet rett og slett ikke. Noen meninger om det?
Gjest -<<- Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Kommer an på foreldrene og deres evne til samarbeid. Jeg mener det betinger at foreldrene bor ekstremt nær hverandre.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Nå har jeg ingen erfaring med dette,men er i utgangspunktet positiv til en 50/50 deling. Selvfølgelig er det fordeler og bakdeler med det meste,så det blir jo noe dere må tenke nøye over og finne ut av hva som er best for BARNET:). Lykke til,dette ordner seg nok til det beste når man har foreldre som dere.Det høres ut til at dere har en god dialog sammen:). Mvh
lille krapyl=) Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 IMOT!!!!! Et barn trenger stabilitet, faste rutiner og forutsigbarhet. Hvordan kan to foreldre som bor fra hverandre greie dette??? Det er ikke mulig slik som jeg ser det. Ellers så har jeg selv jobbet en ganske heftig turnus, jeg er voksen og det SLET meg ut. En uke her og en uke det. Ikke noe stabilitet. Dette er etter min mening en ordning som er til for foreldrene og ikke barna. Jeg er selv sosionom og har sett hvor ødeleggende en slik ordning kan være. Tenk deg selv om du måtte flytte hver uke! Nei, sier jeg bare. Dere skal ha en utrolig god kommunikasjon som forelde om dette skal være det beste for barnet. Det mener i allefall jeg. Andre kan mene det motsatte, de må stå ansvarlig for det.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 50/50 er en god ordning men jeg synes disse kriteriene burde oppfylles hvis man skal gå for det: 1. Barnet MÅ ha nok klær og ting til at det ikke er nødvendig å pakke hver uke. (noen synes dette er mye pes) 2. man MÅ bo nærme nok til at barnet kan se de samme vennene og gjøre de samme tingene som vanlig. 3. Man MÅ samarbeide og snakke sammen, uten innblanding og sjefing fra eventuelle nye kjærester... Men det er nå bare min mening... Lykke til med å finne en ordning som passer dere:)
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Einig med "Sweet Amber, på tjukken igjen".
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 jeg er ikke i mot 50/50. men jeg er i mot 50/50 ved dom. jeg syns dere skal vente og se. det er tydlig vis ikke snakk om at dette skal innføres i morgen. så det er jo umurlig og planlegge hva som vil skje. kansje barnet deres selv ber om og se far mer. kansje en av dere må flytte eller at sammarbeide blir turbulent. det vet dere ikke enda. se det an. se hovdan denne løsningen dere nå har valgt funker og "jobb" ut i fra det. dere vil fort merke om barnet deres misstrives med sitvasjonen. og så lenge dere er villige til og tilpasse dere barnets behov så vil nok alt gå bra. lykke til.
Salat Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Mot. Jeg er selv skilsmissebarn og "offer" for 50/50 deling det første året. og det er det værste året i mitt liv. Jeg var 8-9år. Følte at jeg ikke hadde noe hjem, bare bodde litt her og der. Jeg fikk et mye bedre forhold til pappa etter at det ble annenhver helg.
Mamman til AM&JS Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 Bor man i nærheten av hverandre, slik at barnet kan gå på samme skole, samme venner etc..så ser jeg ikke helt problemet og synes 50/50 må være en glimrende løsning...
Turid Laila Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 Enig med Sweet Amber. Og rutinene bør være de samme hos begge. Samme tid for legging og slike ting.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #11 Skrevet 23. desember 2007 synes det er en fin løsning om barnet takler det, har hjemmene nær hverandre og foreldre som komuniserer med hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå