Gå til innhold

uffoguff.. omganssjuke og jr som har mista matlysta.. tips please!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her har vi hatt omgangssyke da, og jr på 15 mnd har kasta opp og tømt seg andre veien , OG har masse tenner på gang... Han er i toppform sånn humørmessig, og har ikke feber, men har mista matlysta TOTALT!!

trenger tips til hva jeg kan friste han med!! ( han drikker vann og annet, så det er ikke det, men nå har han egentlig ikke spist på 3-4 dgr..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

youghurt

knekkebrød med f.eks prim

sett frem et fruktfat med ferdigskrellet frukt av forskjellige slag

Fruktpure eller annen fruktmiks fra nestle

kjeks (om du gir slikt)

Favoritter du vet han liker godt

Ikke press han bare la han ha det tilgjengelig. Press kan skape matvegring. Slapp av, han spiser når han er klar for det =)

Spis sammen med han, kos skaper matglede.

Skrevet

joda, vi har kosa oss, hehe, han spiste 2 pastaskruer foran barnetv da:)... vet det går over, men man blir jo litt stressa:)... KJeks har normalt gått ned, men ikke lenger... jaja God jul!

Skrevet

ja skjønner det! Kanskje det ordner seg når julematen kommer på bordet i morgen =)

God jul til dere også!

Skrevet

Det viktigste er at han drikker. Min var og nettopp syk og spiste minimalt i en hel uke. Jeg kjente veldig på det. Men trøsten er at plutselig begynner barnet å spise igjen og da spiser han som han aldri har sett mat før, de siste dagene har min gutt på 15 mnd kastet seg over maten. Gled deg, det er et hærligt syn ;)

Skrevet

så bra! han har melke og eggallerig også, så youghurt etc er ikke et alternativ... men han har spist litt most frukt da... uff og uff, men han er nå like blid:)

fant oppskrift på havrekuler med melis og kakao i siste nr av Foreldre og barn, tenkte friste han med en slik... og kanskje ta et par selv også:)

Lev vel!

Skrevet

Dersom han fremdeles har diare og kaster opp er et godt tips saltstenger og cola. Salt binder væske. Det var en lege som sa at de gav barna det på barneavdelingen på sykehuset. Jenta mi hadde diare fra søndag til fredag. Mistet matlysten forrige lørdag og spiste omtrent ingenting før fredag. Hun ville ikke ha godterier en gang. Da er ikke hun i form! Så lenge de drikker godt, så tror jeg det går greit.

Skrevet

Saltstenger er forresten uten melk. Vet ikke om de inneholdet egg, men trodde ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...