Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt for hysetisk alt man ikke kan spise, det er ikke så voldsomt alvorlig som man tror. Medisinen jeg har brukt mot min epilepsi er bittebittelitt risikabel for fosteret, men det har verken skadet sønnen jeg har eller fosteret som er i meg nå. Medisinen sammenlignet med fenalåret er hundre ganger farligere. Ikke at jeg anbefaler deg å spise fenalår, men jeg personlig syns man kan nyt en fenalårbit uten å være bekymret!

Nesten som man sku skrive at: er du gravid bør du ikke gå ut døra hjemme, du kan bli påkjørt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er at du er nødt til å bruke nødvendige medikamenter, det er noe du er nødt til å gjøre. Med begrunnelsen "Fordelene oppveier ulempene", en risiko du er nødt til å ta

Jeg synes ikke det er hysterisk i det hele tatt å velge å ikke spise en ting som ikke er anbefalt fordi det kan føre til skader på fosteret eller værre.

Jeg har ikke et så stort avhengivhets forhold til ting at jeg ikke klarer å forårsake dette i de få mnd jeg er gravid og ammer i livet mitt.

Og jeg vet også at jeg ikke kan leve med meg selv om jeg skulle påføre et eventuelt barn skader eller død bare fordi jeg "måtte" ha noe som er totalt unødvendig.

Sammenligningen din synes jeg blir helt feil, det er ikke snakk om å "mure" seg inne når man er gravid.

Skrevet

æ syns man skal holde seg unna fenalår, e ikke vits å utfordre skjebnen når d gjell den lille. æ har veldi løst på fenalår, men vil heller få bebien frisk å go ut:)

Skrevet

Sammenligningen din blir litt søkt. Man kan spise fenalår hundre ganger uten at det har noen betydning (eller andre risikomatvarer), eller du kan spise en eneste gang, og være veldig uheldig og få en infeksjon som tar livet av babyen din. Spørsmålet er om det er verdt risken. Som du kanskje fikk med deg var det nyilg en dame som mistet tvillinger pga listeriainfeksjon fra brie ost. Så selv om risikoen er liten så er den til stedet. Jeg synes derfor ikke det er hysterisk å følge de rådene som mattilsynet gir.

Skrevet

hjelper d å fryse fenalåret i 24 timer først? kan jeg spise d da?

Skrevet

Om du leser på www.matportalen.no så står det hva burde holde seg borte fra eller ikke. Mange ulike meninger, men det er her de offentlige anbefalingene er.

Ser det er mange her som skriver at man kan fryse det og så spise det, men det hjelper dessverre ikke helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...