Gå til innhold

Lille Carina har ankommet:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var vi hjemme fra sykehuset etter det som ble en kontroll med en uventa vending.

Har de siste ukene gått til kontroll pga svangerskapskløe. 20. desember skulle vi inn til atter en kontroll, og vi forventet at den kom til å bli som de andre, men smart som jeg er hadde jeg pakket bagen og den la vi i bilen. HELDIGVIS! Vi ankom føden og ble tildelt rom rett før halv 10. Bare det i seg selv syns vi var litt rart. Så kom en jordmor inn og forklarte at de skulle vurdere igangsetting, så en lege kom til å komme å kikke på meg. Litt senere kom legen, med igangsettingstabelettingen i hånda. Kvart på 11 ca ble den satt og rundt kvart på 12, startet riene.

Lå til klokka var 3-4 og bare kjente riene bli sterkere og sterkere. Var rundt og labbet litt frem og tilbake i gangen, og var også inne og kikket på fødestuene. Da, i 4tida kom en jordmor og sjekket åpning. Livmortappen var borte og jeg hadde 3 cm åpning. Nå kunne vi stikke inn på fødestua og ta vannet.

DA begynte det å skje ting! Riene kom omtrent oppå hverandre og det ble vondere og vondere. Jeg ba til slutt om epidural, da lystgassen bare gjorde meg susen, og jeg visste jeg kom til å bli dårlig.

Jordmora gikk og hentet diverse ting til epiduralen, men skulle før hun kalte inn han som satte den sjekke åpninga. Da var det plutselig nærmest full åpning. Klokka var da rundt halv 6.

Pressriene kom kort etterpå, og jeg pressa som gaaaal! men ingenting skjedde.. Etter 45 minutter ble gynekolog kalt, og de bestemte seg for å hjelpe snuppa litt på vei, for skuldrene satt så godt fast. De måtte også da klippe. jeg klarte selvfølgelig å sette meg opp og skrike "HVA FAEN ER DET DU GJØR MED MEG!?" i det jordmora klippet. det var VONDT..:P

Carina ankom kort tid etter. 18.50 var hun ute. Litt blå og medtatt, men ellers i fin form. Hun måtte bare hjelpes i gang bittelitt med litt oksygen:)

Vi kom hjem idag, lille julaften, og alt står bra til.

GOD JUL ALLE SAMMEN!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!

Og for en fantastisk julegave. :)

Kos dere sammen, og god jul!!

Skrevet

Gratulerer så masse!! Gleda meg te å møta hu i Januar! her kom Patrick 18 desember, og me og kom heim idag.. :)

God jul!!=)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Koselig me julebaby da:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Fint navn, Carina betyr søt så da må hun jo være det :-P

Skrevet

gratulerer så mye! hvor stor/liten var hun??

Skrevet

Gratulerer kjempemye!!

Dette blir nok den beste julen i ditt liv:-)

Kos dere masse med babyen deres:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...