Gjest Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har alltid lurt veldig på om det er riktig eller galt å bade når man har mensen hvis man bruker tampong. Da jeg var tenåring kunne jeg ikke fordra at mensen skulle hindre meg i å bade, fordi jeg har alltid elsket å bade. Derfor valgte jeg å bruke tampong når jeg skulle bade, på skolen så gikk jeg i svømmehallen som vanlig når jeg hadde mensen - med tampong. Jeg hadde ikke kraftige blødninger da jeg var tenåring, derfor syntes jeg det var helt greit å gjøre dette. Jeg har hørt mange si at det er greit å bade med tampong, så sant man ikke har kraftige blødninger. Men jeg har inntrykk av at det egentlig riktige er at når man har mensen, så bør man ikke bade, i hvert fall ikke i svømmebasseng. Å bade med tampong er å lure seg selv, sier mange. Fordi selv om tampongen er inni skjeden, så kommer det alltid litt vann innover som gjør at tampongen trekker til seg noe vann, derfor sier det seg selv at det er tvilsomt om hvor lurt det faktisk er å bade med tampong. Jeg har hørt flere si at det riktige er å la være å bade når man har mensen, uansett om man bruker tampong eller ikke. Hva er det korrekte svaret her? Er det riktig eller er det galt å bade med tampong? Er tampong en fornuftig løsning her eller er det å lure seg selv å bade med tampong? Hva er sannheten om dette?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Trodde man stoppet å blø når man badet jeg.... Dette har nå jeg hørt iallefall. Hvis dette ikke stemmer har jeg rett og slett ikke peiling. Har alltid blødd så lite selv at jeg kun trenger truseinlegg når jag har mensen.
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Den myten om at man stopper å blø når man bader er sånn som man sier hvis man vil ha sex selv om man har mensen;P Jeg tror ikke det finnes noen fasit eller korrekt svar. Hvis du vil bade under mensen så bruker du tampong og bader i vei. Ser ikke problemet med at litt vann kommer inn i tampongen, så lenge det ikke blir blod i bassenget kan det da ikke være noe problem:)
Labambie Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Tja,dette hadde jeg aldri kommet på å fundere på en lille julaften.. Hehe! Bader med propp jeg,alltid gjort det.. Og som sagt,aldri tenkt no mer på det... Nei,god jul... Hehe
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 jeg har vært svømmer i mange år, å blodet stopper opp litt ved bading ja! men brukte ofte tampong for sikkerhetsskyld, for jeg får så store blødninger!! så ville bare si at det ikke er en myte nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå