Gå til innhold

har dere alkohol på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv drikker jeg ikke men min bestemor liker å ta noen glass + at svigers drikker...

Synes egentlig ikke det hører jula til, men vi er vel alle forskjellige...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har vi..

rødvin , og øl til maten,,

og gjerne et par glass rødvin til, og en kaffe og baileys etter ungene er lagt:-*)

Skrevet

jepp,her er det øl,vin og akkevit til dem som vil ha og noe godt til kaffen,men aldri så noen blir beruset.Vi snakker et glass eller to over lang tid.Vant med det hjemmenfra så for meg er det ingen problem.

Skrevet

Vi har et lite glass akevitt til ribba. På bordet står gjerne litt juleøl (m og uten alkohol (hjemmebrygga)), brus og isvann. Det er det. Null beruselse i alle fall-synest ikke det hører til. Kan godt tenke meg at meg og mannen tar et glass rødvin etter at barna er i seng, og besøket har gått!

Skrevet

Jeg synes ikke alkohol og barn hører sammen, og ihvertfall ikke i jula. Syns voksne mennesker burde klare seg uten alkohol hvertfall den ene kvelden i året....

Skrevet

Ja, øl og aquevit eller rødvin til maten og kanskje litt likør eller noe til kaffen

Skrevet

Dette er faktisk den enste kvelden i året du finner alkohol på middagsbordet i mitt hjem.......

Synes litt vin til maten hører med til jul, jeg da.....aldri mer enn ett par glass til maten da.......

Skrevet

Mannen pleier å ta seg en øl mens vi styrer med maten, allerede i 3 tiden. Det blir ikke så mange på han totalt hele julaften da, maks 4 stk tenker jeg. Jeg bruker ikke å drikke noe, liker best brus til maten. Kanskje en irish coffee etter barna har lagt seg...

Skrevet

Her er det alkohol i morgo kveld. Her er ungane vant med at det går ann å drikke litt øl el vin uten at mamma og pappa endrar seg. Ser ikkje det store problemet i det. Har sjav vokst opp med at det går ann å ha øl el vin på bordet uten problem. Så her er det det.

God Jol alle sammen

Skrevet

Nope.

Bare brus til julemiddagen for min del.

Skrevet

Herregud...hadde mannen min drukket 4 øl så hadde han vært god pg pussa...ganske skremmende alkoholforbruk noen av dere har her inne...

Skrevet

Her serveres det alt man skulle ønske egentlig.

Vi har vinskap, 2 stykk, et til rød og et til hvit vin.

Vi har alt fra dyyyyr Dom Perignon til billig fransk svipete rødvin. Vi har selvfølgelig også alkofrie viner.

I tillegg har vi velassortert barskap, med alt fra vodka med fruktsmak til god konjakk og akevitt.

Alkohol er ikke noe problem i dette huset, vi har alle et sunt forhold til det og i morgen blir det vel kanskje til at mannen tar seg en juleøl eller to, bestefar tar sikkert en liten akevitt til maten og pappa får juleøl og akevitt til maten, samt konjakk etterpå.

Jeg derimot skal bare sitte og se på sammen med vesla, bestmor som ikke rører alkohol, dama til pappa som kjører og lillebror som egentlig ikke liker noe av det nevnte;) Hehe...

Skrevet

Ja, her blir det øl, vin og akevitt. Og cognac eller likør. Dog ikke på meg siden jeg fullammer.

Det er forskjell på et glass og ti....

Skrevet

Jeg tar meg nok et glass vin, eller en liten likør når ungene har lagt seg. Vi skal feire med min X og han ville nok tatt øl til maten hvis han ikke skulle kjøre hjem når ungene er i seng.

Skrevet

Ikke mer enn ett glass glass vin i så tilfelle. Og etter at vesla hadde vært i seng. Likerikke å nyte alkohol når hun er tilstede, men har ingen problemer at andre gjør det. I år blir det tam cola og kokt vann i små slurper.. Yejh!

Skrevet

Mannen blir iallefall ikke pussa på 4 flasker 0.33 på 10 timer... :o) Hadde han tatt de på 2 timer så, men ikke fordelt utover en hel dag/kveld med masse mat til... mannen er jo nesten 90 kg!

Skrevet

Det har vi ikke.... er flere grunner, men jeg synes jula er for barna, og barna trenger ikke se foreldre drikke synes jeg. Nå har jeg ikke noe i mot de som virkelig kun tar en øl til maten, eller et glass vin når barna er i seng. Men det er vel ingen her inne som ville innrømt det, dersom de drakk seg beruset uansett....

300 000 barn i Norge gruer seg til jul pga foreldrenes alkoholforbruk...

http://www.ung.no/problhjemme/1971_Gruer_du_deg_til_jul.html

Skrevet

Nei, vi drikker ikke noe i jula... men det er jo ikke så rart siden både jeg og mannen er avholds.... ;o)

Jeg har dog ingenting imot at de vi feirer sammen med tar seg et glass juleøl og kanskje en liten akevitt til maten. Så lenge ingen blir merkbart beruset. Helt greit for meg at jenta vår lærer seg at det går ann å omgås alkohol på en normal måte.... :o)

Skrevet

Kommer nok til å ta et glass vin til maten, og sikkert et glass til utpå kvelden etter lillegutt er i seng.

Skrevet

Er fire øl i løpet av en laang ettermiddag/kveld skremmende? Godt man har forskjellig syn på ting.

Hvis jeg drikker alkohol på julaften, pleier jeg å ta ett glass eller to når jenta har lagt seg.

Skrevet

Ja, det finnes alkohol på julaften. Drikker sjeldent mer enn 1-2 øl i løpet av hele kvelden jeg, da. Dette året har jeg en liten i magen, så blir sjåfør i morgen. Ingen som blir fulle på julaften for det er barnas dag, men det går vel an å servere litt alkohol på julaften, skjønner ikke problemet med mindre man har et alkoholproblem ?

Skrevet

Her er det rødvin,øl og akevitt til maten. Etterpå blir det som regel litt vin, øl og conjak. Men ikke så mye av det gode. Vi pleier å avslutte ved midtnatt. Da er der fleste forsynt meg jula. Selv er jeg gravid så blir at jeg kjører.

Skrevet

Jeg drikker ikke. Men det er jo fordi jeg nesten aldri drikker alkohol.

Så har vi en regel her i huset at det alltid er en person som IKKE drikker og kan kjøre OM det skkulle skje noe....og som regel er den personen meg....

Koser meg like mye uten alkohol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...