Gå til innhold

Uff.. Har dere sett reklamen for sosbarnebyer på vg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille jenta som ligger der med bamsen sin.., mens alle bare går forbi henne på gaten.. Den stakk i hjertet må innrømme..

Husker så godt den tiden jeg var nede i etiopia.., alle de små barna .. som ikke hadde hjem eller voksne og forholde seg til.. Hadde lyst til og ta med meg de alle hjem.. Eller bare gi de en kos og holde rundt de.. Gjøre noe..

Blir så følsom når det kommer til små barn som har det vondt.. Som ikke kan forsvare seg.. Afrika, Norge uansett hvor på denne kloden så stikker det langt inni kroppen min når jeg tenker på det... =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i likhet med alle oss andre gjør du sikkert fint lite med det, likevel? Dermed kommer det til å fortsette å kry av slike unger. Fordi vi er så dyktige på å ignorere.

Skrevet

Jeg har knapt nok penger så vi overlever selv.. Men har skaffet fadderbarn sammen med svigermor.. Noe mer en det kan jeg ikke bidra med pr. i dag.. Men den dag jeg har så jeg faktisk ikke har inkassoregninger på over 10.000 selv skal jeg love deg at jeg skal bidra selv..

Skrevet

Joa, jeg mener ikke at du på noen måte er eksepsjonelt egoistisk ellerno', med eller uten fadderbarn. Bare at vi, stort sett alle sammen, velger at noen skal ha det slik ved å kjøre den livsstilen vi gjør. Den betinger noen andres elendighet.

Skrevet

Joda.. Den skjønner jeg.. Men blir også så provosert når jeg hører at f.eks norge sender 2 mill ned til etiopia.. ( kan kun prate for det landet siden det er der jeg har vært og erfart).. styret tar alt.. Vi var inne og kikket på et hotell i hovedstaten.. Det var en gang blitt kåret til verdens fineste hotell.. Hvordan var prioritering der?? At et av verdens fattigste land skal ha et av verdens fineste hoteller.. Gikk man 3 meter utenfor hotellets grenser var det ufattelig fattigdom og hjemløse tiggere.. Bevoktet av bevæpnet ansatte fra hotellet... Pengene kommer fra et sted.. jeg personlig mener at noen må ta fatt i de som styrer landet og delegere pengene istedenfor og bare sende penger ned.. Kontrastene i noen av de fattigste landene i verden er store..

Skrevet

jeg skjønner hva du mener...men hun andre har også et poeng! Vi er flinke til å uffe og synes synn på folk men så fortsetter vi bare med livet vårt!

Både jeg og sambo er studenter og vi har usikker inntekt, men med en gang vi er i fast jobb har vi tenkt å ha fadderbarn:)

Skrevet

Javisst. Det er svinvanskelig å drive god og effektiv bistand, og plenty av fattige land herjes av korrupte mørkemenn ved makten.

Det gjør det da ikke noe mer etisk akseptabelt at vi lever i steinrikdom mens halve verden sulter, kler oss i barnearbeidsprodukter, spiser mat dyrket av underbetalte bønder i et u-land, aksepterer at kinesere jobber femtentimersdager ved samlebåndene for at vi skal få billige elektroniske duppedingser osv.

Men vi er som sagt gode på å ignorere det vi ikke ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...