Gå til innhold

noen som plages med vonde/stive fingerledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine har vært sånn i flere uker, verst på natta, det gjør kjempevondt å bøyde de, må bruke lang tig og liksom varme opp...også dovner de ofte på natta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, våkner av at de kjennes blytunge ut og klarer knapt å bøye... Er 39+1 i dag, og har hatt det sånn de to-tre siste ukene. Tror det er vann i kroppen som gjør det, jeg har ikke vært plaget med det før de fingrene begynte å stivne på natta.

Skrevet

Jepp, må ha et kvarter med oppvarming før jeg klarer å holde i tannbørsten jo! Er vann i kroppen som gjør det har jeg hørt.....

Skrevet

Hei :)

Dette er et vanlig fenomen hos gravide. Dette er faktisk et syndrom som har et navn, men jeg husker ikke akkurat nå hva det er... Som oftest rammer dette eldre folk, og de må ofte operere for årene slipper ikke til nok blod. Dårlig blodgjennomstrømning. Men hos gravide går dette som regel over etter graviditeten da kroppen har normalisert seg igjen. Vi har jo et mye større blodnivå nå enn normalt, så da går alt litt tregere. Ting ligger i klem osv...

Jeg er også plaget med dette, men har fått vite at dersom jeg løfter hendene over hjerte høyde og pumper med å stramme igjen hendene og slippe opp igjen, så vil det får fart i blodomløpet og det vil slippe ettervert. Ikke slik at det slipper opp med en gang og du får igjen følelsen og at de ikke er stiv. Men gjør dette reglemessig eller innimellom når du har tid så blir det bedre. Gjør det før du står opp om morgenen for eksempel så blir det litt bedre når du skal begynne å virke og gjøre ting...

Lykke til :)

Skrevet

hehe, ja det er en merkelig følelse... Spurte JM hva det kunne være, og det er visst ikke værre enn at det var Ødemer/ vann i kroppen :)

Skrevet

Hadde håpet av jeg ikke skulle få dette, da mamma har vært plaget med dette siden hun gikk gravid med min storesøster for 34 år siden. Hun ble operert i begge hendene for et par år siden, men hjalp ikke 100 %. Også min storesøster har hatt dette gjennom alle sine svangerskap, mens jeg ikke fikk mine fingre før for to uker siden, i uke 35. Men jammen er det ubehagelig, ja. Håper det går over med en gang. Jordmor ga meg akupunktur sist jeg var der, men vet ikke om det hjalp noe særlig. Men verrre ble det ikke!

Skrevet

Sliter med det samme ja... men jeg har vanvittig mye vann i kroppen så det er vel derfor. LIte blod som får svømme fritt:)

Men det hjelper å holde hendene over hjertet og knyte de og slippe opp slik at blodet får svømme litt:) Noen nevnte det nedenfor!

sliter med vonde/stive fingerledd hele døgnet men om natta dovner de bort... ubehagelig følelse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...