Afrodite´71 Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Jepp. Etter en stund. Par mnd., kanskje.
Afrodite´71 Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 OOps. Publiserte litt for kjapt. Synes det er greit for å roe ungen og ta av litt av sugebehovet. Var uproblematisk å venne datteren min av med den sist, så det funket greit.
BlåklokkaVest Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Begge mine gutter har begynt med smokk på sykehuset. "Hvis du har smokk med deg, så ville jeg ha puttet den nå. Hvis ikke blir du smokk selv" sa de jordmødrene jeg snakket med. En av de som lå på barsel samtidig med meg hadde bestemt seg for å prøve å la være smokken. Etter en hel dag med amming hver time pga babyens sugebehov var brystvortene hennes blå, og var begynt å blø...... Da puttet hun smokken hun også.... :-) Jeg ville ha tatt med smokk på sykehuset, og så sett det an. Ikke alle barn har så stort sugebehov, så det er ikke sikkert du får bruk for den. Men hvis du trenger den....og ikke har den....da merkes det godt! Heldigvis for meg hadde de en smokk på barsel jeg kunne få. Hvis ikke hadde jeg sikkert ikke gjort annet enn å amme og gå og bære og bysse den kvelden/natta! :-)
mamma&urokråka Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Kommer til å kjøpe smokk og ha hvis babyen har stort sugebehov. Bedre det enn å få vonde brystvorter og en urolig baby...
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Jeg kommer også til å ta med smokk. Sist gulpet babyen min blod, pga jeg blødde så mye fra puppene. Så har denne babyen like stort suttebehov, så blir det smokk på henne ja Syns smokk er uproblematisk så lenge barnet ikke går med den i munnen hele tiden
Mamma`n til J Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 Hvis du blør når du ammer er det fordi babyen ikke suger riktig, og da vil du gjøre vondt verre hvis du dytter i smokk. Lillefinger er bedre. Det var ihverfall det jeg fikk beskjed om, både på sykehuset og på helsestasjonen. De fleste anbefaler at amminga er skikkelig igang, dvs at babyen gaper ordentlig rundt vorten og får den opp i ganen før man bruker smokk. Dessuten er det langt fra alle som vil ha smokk, min datter spyttet den ut med en gang hun merket at det ikke kom noe melk ut av den. Det var først når hun var 6mnd at smokken begynte å bli interessant. Nå er hun 18mnd og bruker smokken når hun skal sove og kjøre bil, helt uproblematisk.
Maigullet Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Regner med at det blir smokk på tredjemann også. Kjekt å ha som trøst, men tar den bort når den ikke er nødvendig. Trapper ned etterhvert som barnet vokser til, slik at den bare brukes ved soving. Har gått veldig greit med avvenning i 2 års-alderen av de andre to, så da tror jeg ikke det er så skadelig for tennene heller Med nr. to plukka jeg frem smokken da han var 6 dgr, gammel, og det har aldri vært no problem med amminga!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 begge barna mine har fått smokk fra dag en, ingen problemer i det hele tatt. å denne skal og få nokså kjapt. vel å merke så har ikke mine barn hatt noe problem med suging eller diverse. Hadde de hatt de så hadde jeg nok ikke gitt smokk så tidlig.
Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 Vi kommer mest sannsynlig ikke til å bruke smokk til vår lille pjokk. Førstemann ville ikke ha det, og ble illsint da den ikke inneholdt noe spiselig. Han er i dag snart 15 mnd og har visst ikke hatt noe behov for det. Derfor satser vi på at nummer to heller ikke trenger det, men har noen liggende i tilfelle tingene skulle være helt annerledes med ham :-)
melkekua™ Skrevet 23. desember 2007 #11 Skrevet 23. desember 2007 Kommer til å ha ortodentsmokk tilgjengelig, men vil prøve å bruke den så lite som mulig. Ser av snuppa at det er ikke bare bare med avvenning.
Pockahontas Skrevet 23. desember 2007 #13 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har en klient som er medlem i norsk krybbedødforening (eller hva det nå enn heter). Forskning viser at det er svært positivt med bruk av smokk for å bla forebygge krybbedød, så ja jeg skal dytte i han smokken :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. desember 2007 #14 Skrevet 24. desember 2007 Det er planen ja, hvis han vil ta den. Kjekt å ha under soving og skriking og bedre enn om han vil bruke tommelen, som en jo som kjent ikke kan ta fra de. Dessuten tror jeg tommelen gjør mer skade enn en smokk for tennene.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #15 Skrevet 24. desember 2007 Det tar jeg som det kommer. Dattera mi hadde strekt suge behov i begynnelsen, men når hun var 3 mnd bare spyttet hun den ut og tok helle totten, så da gjemte vi smokken vi.
roannima Skrevet 24. desember 2007 #16 Skrevet 24. desember 2007 Jepp , det skal jeg. Bare gode erfaringer med de to andre barna.
mamma :-) Skrevet 24. desember 2007 #17 Skrevet 24. desember 2007 Begge jenten mine fikk smokk og jeg har pakket ned smokk til tvillingguttene også. Nr 2 hadde et umettelig sugebehov så smokk var et must ;D God jul ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå