Gå til innhold

Bunad i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har "fått" (har fått den med hjem for hun bruker den ikke lengre og jeg får ha den til jeg ikke vil ha den) bunaden av min fostermor:)

og vil så gjerne bruke den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bunad i jula, jeg, mamma, en svigerinne, svigermor og Flisa.

Bunad skal brukes når man føler for det!

Skrevet

Bruk bunad om du vil :o)

Men for meg er bunad enbetydende med 17. mai, konfirmasjon go til nød dåp. Aldri ellers... Mulig fordi jeg ikke synes det er så behagelig med bunad. Liker heller å pynte meg på andre måter :o)

Skrevet

Jeg kjenner folk som bruker det, og kunne egentlig godt ha gjort det selv også.. Men vi har ikke pleid å ha det da :-p

Skrevet

Iom at du har "fått" den av din stemor ville jeg habrukt den, det blir hun sikkert glad for:o)

Bunad går i samme betegnelse som galla, dvs at om man blir invitert på slottet og det på innbydelsen står galla er bunad et fullverdig antrekk, på lik linje med smoking.

Jeg har bunad p alle tenkelige andledninger fordi bunaden skal brukes. Jeg har tross alt sydd den selv, den kostet mye penger og det beste av alt - jeg slipper å lure på hva jeg skal ha på meg:o)

Jeg bruker bunad på 17. mai, brylluper (helt til middagen er ferdig), barnedåp/navnefest og julaften...

Hi...

Hvordan bunad har du?

Skrevet

Jenta vår skal ha bunad på juleaften:-) Rett og slett fordi den skal brukes, den er dyr (nå fikk vi får av oldemora hennes som er sydame=), min egen har jeg ikke brukt etter at jeg fødte rett og slett fordi jeg ikke får den over puppene:-S Men jeg bruker den som oftest til konfirmasjon, dåp, 17.mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...