Gå til innhold

Skuffet over familien:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mine foreldre er skilte er det vanskelig å få en ordning der vi får samlet alle søsken med far, og alle søsken med mor neste år, da det også er svigerfamilier å ta hensyn til. Min søster fant da ut at vi måtte feire sammen med pappa i dag, lille julaften, besøket må selsagt holdes hos meg da jeg er eneste som har hus.. Siden det hele var min søsters idé og jeg er høygravid, skulle søsteren min handle og ornde istand det meste. Nå er det også slik at min familie alltid har noen konflikter gående, og søsteren min og den ene broren min er ikke lenger på talefot, og mye frem og tilbake, så det endte jo med at jeg måtte rundt og handle og lage maten likevel. Så nå kommer ikke ene broren min, og søsteren min ringer og sier: jeg har ikke kjøpt presang til dere.. Neivel greit nok, men hun kjøper til resten av søskenflokken..Pappa har heller ikke presang til meg, men han kjøper også til de andre søskenene. Så nå sitter jeg her og gleder meg ikke akkurat til kveldens besøk. Har et tonn med ting og gjøre, og føler egentlig at det ikke blir satt pris på i det hele tatt. Og så sier mannen min at han har lyst til å droppe besøket og dra til foreldrene sine istedet, pga dårlig stemning osv i min familie. Ja, ja, det var dagens syteinnlegg fra meg. Håper dere får en fin dag:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Hva med å servere dem lut og kaldt vann? For noen utakknemmelige mennesker! Hva med å gi gave til vertinnen? Makan.

Skrevet

Skjønner hvordan du har det og dette hørtes ikke lett ut.

Dette må du ta tak i, bare ikke akkurat nå...

Søsteren din må ta i et tak iom at hun bestemte at det skulle være hos deg. Om ikke det passer henne må du si at dette er siste gangen.

Søsteren og broren din må lære seg å svelge kameler (om så et harem!) for å kunne sitte noen få timer sammen. Ærlig talt, man er da voksen!!

Å kjøpe til alle uten om en bør du ta opp, å bli holdt utenfor det gode selskap er fint lite hyggelig!

Jeg kan til dels skjønne mannnen din, men be han om å ta på seg smileansiktet for din og barnas skyld, jeg vet det ikke er lett - men prøv!

Håper dagen i dag blir grei allikevel, trøst deg med at i morgen er det blanke ark og nye fargestifter:o)

Klem

Skrevet

Takk for støttende svar. Burde egentlig være vant til sånt nå. Familien min kan aldri bare være en normal familie. Det med gavene burde jeg også ikke la gå inn på meg. Min farmor har alltid forskjellsbehandet sine barn, der var det kun døtrene og deres familier som gjaldt. Men det er litt sårt når søskenene får gaver, gjerne dyre også, mens jeg får en gratulasjon på tlf på bursdagen.

Skrevet

Du kan jo hilse din søster og din far og fortelle at butikkene er åpne i dag også slik at de fint har mulighet til å få kjøpt de gavene de mangler før de kommer...

ALternativt hadde jeg jammen vurdert å avøyse det hele pga "sykdom" eller andre grunner.

Skjønner godt at du er skuffet og sjokkert over at det finnes slike familier..

Sender deg en god juleklem!!

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet!!

Tror jeg hadde avlyst jeg... hvorfor holde selskap, hvor du gruer til å være sammen med gjestene, og i tillegg skal slite deg ut for å gjøre andre til lags?

Skrevet

Så dropp det! Seriøst så er ikke alltid blod tykkere enn vann. Familie må faktisk også gjøre seg fortjent til ting.

Skrevet

Det går omgangssyke om dagen og det tror jeg jammen dere har fått i hus, NÅ!

*hinthint*

Skrevet

Nå tar du et tak i deg selv og blir tøff.

1. ring din søster og be henne komme straks. Hun har satt i gang dette så får hun jammen meg ta sin del. Som hun faktisk hadde lovet men ikke holdt.

2. så ringer du din bror og sier at han og søstra di får gjerne krangle men nå får det være fred i dag. Her står du på som et rivjern og så er det bare drittunger som krangler.

3. Har de ikke pakke så gir du ikke pakke. Etterlyser dem pakka så svarer du bare at du ikke trodde pakker var nødvendig ettersom de ikke gir til deg. Pakkene du har kjøpt gjemmer du til en annen annledning.

4. og din mann han får bare støtte deg i dag. Skal vel mye til at det bare er fryd og gammen i hans familie. Sjelden det er bare fryd og gammen i noen familier, litt dritt i alle.

5. sett deg ned og si til deg selv. JEG ER TØFF JEG SKAL IKKE BRUKES AV ANDRE. 10 ganger.

Litt får de jammen gjøre for deg også.

Håper du får en fin kveld.

Klem

Skrevet

Støtter irismor på alle punkter!!!!

klem fra

Skrevet

Ja,hør på irismor: klokt svar!

=o) Håper resten av jula blir koselig for deg,HI.

Skrevet

Støtter irismor jeg også. Synes synd på deg som har en så utakknemlig familie. Fortell oss hvordan det har godt da.

Lykke til.

Skrevet

da ville jeg kjøpt noen dyre og flotte gaver til dem. og skrevet; fordi jeg setter så utrolig stor pris på deg eller lignende i kortet. Så hadde du svartmalt samvittigheten deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...