Gå til innhold

Ang. spysjuka! Når er den smittsom??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg veit er at når en person spyr så er den gassen som kommer ekstremt smittsom. Det var i alle fall det de sa i bhg en gang jeg kom og leverte og noen hadde spydd.

Men jeg ser for meg at det er smittsomt hele tida egentlig he he. Vi hadde en runde her da gutten hadde først, så meg og så sambo og så gutten IGJEN.. men veldig usikker på når det smitter. Vet at om du ikke har fått det innen 3 dager etter å ha vært i kontakt med en spysjuk person så får du det heller ikke.

Skrevet

Man er smittsom en kort periode før det bryter ut, veldig smittsom mens det står på og fortsatt smittsom i 48 timer etter siste symptom. Etter det skal man være trygg. :o)

Skrevet

Smitter, før, under og etter du har kastet opp.

Smittsom i opptil 48 timer etter siste gangen du har spydd.

Når du kaster opp, så kommer det partikler ut i rommet, det er ekstremt smittsomt å få i seg..

Skrevet

Å neeei!!! Jeg har spydd i hele natt!! Kommer vel til å smitte alle i morgen jeg da:( Offff:(

Trodde ikke det var smittsomt etter du var blitt bra....

Skrevet

Kan jeg smitte snuppa da? Hun spydde hele fredag, kan vel ikke bryte ut på henne igjenn??!!

Skrevet

Nei, det er vel heller trolig at det er hun som har smittet deg. God bedring. :o)

Skrevet

Svært sjelden det skjer. Men noen ganger kan det faktisk skje. Krysser fingrene for at hun slipper det igjen. Her i huset har vi ikke klart å smitte hverandre igjen noen gang ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...