Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Samboer er enebarn, og nå kommer altså første barnebarnet til svigers i februar en gang. De er skilt, men han har god kontakt med begge to. Mine foreldre har 2 barnebarn fra før, men er like engasjert i den lille som kommer som de har vært i de to andre. Sånn økonomisk har foreldrene det våre ganske likt tror jeg. Men mamma og pappa har bidratt kjempemye. Mamma har strikka tepper og klær, pluss kjøpt skinn og masse greier. De ga oss t.o.m 5 000,- i bidrag til barnevogn! Til det første barnebarnet fikk de snekra ei fin vogge hos en møbelsnekker som vi nå tar over. Fra svigers har det ikke kommet noe som helst. Ser at sambo synes dette er litt leit, og jeg får vondt av han. Samtidig har jeg ikke lyst til å ta det opp og trøste heller, for da blir det bare enda mer tydelig. Det gjør jo ikke saken bedre at jeg har fått masse klær og styr fra min søster siden hun har 2 små. Men det er jo natrulig og ikke minst miljøvennlig. Men med dette på toppen så blir forskjellen så enorm! Så nå driver sambo å vil betale mer enn meg på ting vi kjøper inn. Tror det er fordi han føler litt på disse tingene. Vi tjener nesten likt, så det er ingen grunn til det. Uff - er det flere som har litt likgyldig svigerfamilie? Jeg mener ikke at de skal bidra så mye økonomisk etc, for vi klarer oss helt fint selv. Men litt interesse og kanskje en liten ting her og der hadde jo blitt satt stor pris på. Vet ikke helt hva jeg skal si til kjæresten heller når jeg ser han blir lei seg:-(
vannkvinne82 *060208* Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 er ikke sikkert kjæresten din vil betale mer når dere handler inn til babyen fordi din familie har bidratt så mye, for mange menn handler jo graviditeten om at de nå har en familie å forsørge. litt tradisjonelt kanskje, men det merker i hvert fall jeg på samboeren min at han var mest opptatt av de praktiske ting når vi fant ut at vi skulle ha barn. kan du ikke bare la han betale da? er ikke sikkert det er mer som skal til... siden du bærer barnet, kan han føle seg nyttig med å kjøpe det som trengs. vet ikke om det var noe hjelp i dette her jeg, men... lykke til:)
mamma&urokråka Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Syns også du godt kan la han kjøpe ting hvis han ønsker det. Det er på en måte ikke så mye annet han får gjort når det gjelder graviditeten. Du må jo bære ungen, kanskje du heller kan bruke litt penger på å pleie deg selv? Skjønner at du syns det er ubehagelig, særlig hvis det virker som om han blir brydd av det. Men det er ikke alle familier det er vanlig at foreldrene bidrar med ting og penger heller. I min og samboeren min sin familie har ingen gjort dette. Ikke fordi de ikke bryr seg, eller ikke har råd, men fordi det ikke er vanlig i familiene. Ingen har gjort det når noen har fått baby. Men de er jo interesserte og spør om hvordan det går med ting, osv. Kanskje ikke det er vanlig i din svigerfamilie å bidra med sånt? Dere er jo voksne og har penger selv, så de tenker kanskje at det ikke er nødvendig, og at dere ønsker å "ordne opp selv"?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Takk for svar begge:-) Jo, jeg lar han betale det han vil, men mistenker at han gjør det fordi han synes "min side" bidrar så mye. Men litt sånn forsørgerhormoner er det nok ute og går med han:) Egentlig hadde jeg ikke forventa noe som helst fra mine foreldre siden jeg arver så mange fine ting fra min søster. Økonomiske bidrag er selvsagt kjærkomne likevel, men mest av alt er det interessen jeg setter pris på. Hadde vært så fint hvis "den andre sida" interesserte seg litt også. Slo på tråden og hørte hvordan det gikk en sjelden gang i alle fall. Svigermor er egentlig verst. Hun snakker bare om seg selv. Håper det blir bedre når mini kommer ut. sikker bare jeg som er litt hormonell og skuffa.
ønskebarn Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 her er det også sånn. min mor og far har kjøpt masse og gitt en sum som er til barnet, men foreldrene hans ikke har kommet med noe som helst. men det er vel kansje slik det blir , foreldrene til den som bærer barnet intresserer seg mere. virker litt slik i min situasjon.kan jo bli andreledes når barnet er ute.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Hei. Min situasjon er nesten motsatt- samboer har ikke lenger foreldre i live, men de andre fra hans familie virker veldig interessert i det som angår babyen. Men MINE foreldre derimot- null og nada. Syns jo det er veldig trist egentlig, for jeg vet jo at de bryr seg veldig om de barnebarna de allerede har. Og de var vel egentlig like ens da min søster var gravid med dem.. Vet ikke hvorfor de er slik, men det er vel bare slik de er. Bor et stykke unna, og når jeg en sjelden gang snakker med dem er det ikke engang sp mål om hvordan det står til.. Har sagt det til dem også- at jeg syns det er trist, og mamma ble nok litt lei seg da - men men.. Sikkert mye av mine hormoner ute å går i alt dette også hehe. Så vi har kjøpt inn alt vi trenger selv, da jeg fort forstod at det ikke kom til å bli noe sponsing fra den kanten. Ville bare si at det ikke alltid er så stor intr fra siden til den som bærer barnet heller.. PS!!!GOD JUL TIL ALLE SAMMEN
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #7 Skrevet 24. desember 2007 vårt er mamma og pappa`s første barnebarn, mens svigers har 5 fra før. mamma har handlet alt fra stellebord til dyner osv. klart det er stort når det er nr1. svigers har kjøpt litt småtteri, men vi har svart når de har sport at det er noe vi trenger at vi har kjøpt det meste..vi vet at de ikke har så veldig god rå, (han er uføre og hun i 50%stilling.) sambo nekter å la foreldrene kjøpe noe dyrt. vi har kjøpt det meste selv!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #8 Skrevet 24. desember 2007 Hvis svigers har fått nyss om at foreldrene dine bidrar så mye f.eks, så er det jo ikke så mye mer å bidra med før babyen kommer. Kan hende svigers kommer til å bidra med mer når babyen først er kommet?!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2007 #9 Skrevet 24. desember 2007 Nja - tror ikke det. sambo får knapt julegave fra dem... Ikke det at jeg forventer noe heller - vil heller at de skal være interesserte og bry seg på en måte. Men er jo glad for at mine foreldre har vært så fine i denne tida:) Vi får det nok veldig bra når mini kommer uansett:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå