stinky og poopy Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Har en liten gutt på 6 uker - og han driver oss til vannvidd!!! Han sover greit om natta, og om morgenen - ligger akkurat nå og snorker men snart våkner han, og da er sjansen for at han skal legge seg til å sove igjen minimal - hvis han da ikke legges på brystet til enten meg eller mannen min... der sovner han gjerne, men med en gang han legges ned begynner han å skrike som en stukken gris og slutter ikke før han tas opp... flere som har opplevd noe sånt? det plager ham jo ikke noe, han er god og mett når vi legger ham ned - er han bare ekstremt klengete, eller har vi allerede klart å skjemme han bort... hva synes dere?
En liten mamma Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Vet du hva? En liten og helt ny baby på 6 uker er ikke bortskjemt! Han trenger mamman og pappan sin, han trenger å være nær noen og å kjenne varme og trygghet! Ta han opp, bær han og kos med han så mye han trenger, da blir han trygg og glad!
dårlig ånde Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 bæresjal? babybjørn? noen barn har mer kontaktbehov enn andre. du kan trøst edeg med at han nok blir mer selvcstendig etterhvert.
Ane** Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Det er nok bare ett behov for kontakt.. Husk han har levd 9 mnder inni deg, og 6 uker i en stor, kald skummel verden. Det er enorm frskjell, og det har jo bare gått 6 uker... Gi han den nærheten han trenger når han viser behov for det så skal du nok se at han snart ligger lit alene også... Men kjøp deg ett bæresjal ol.... Jeg gjorde det med min andre og opdaget en helt ny verden. Da kan man gjøre husarbeid og andre ting selv om ungen vil være nær. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Trodde alle babyer var sånn jeg. Tenk å komme ut av en god og varm mage med "kontakt" hele tiden, til å bli lagt alene i en kald seng med altfor mye plass rundt en. De trenger kos, kos og atter kos. De er ikke bortskjemt etter kun 6 uker, de er bare avhengige og glade i foreldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Hva forventet du egentlig?? At han skal sove bortsett fra når han spiser? Babyer er da sosiale vesener som trenger nærhet og kos. Og DET GÅR IKKE AN Å SKJEMME BORT EN LITEN BABY!
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 jenta mi er 14 uker, og hun er sånn også, eeeelsker å sitte på armen\fanget og ligge på brystet. men man kan ikke skjemme bort en liten baby på kjærlighet!!! det kommer seg etterhvert, snuppa her ligger fint alene med babygymmen på gulvet en god stund så lenge hun vet hvor mammaen sin befinner seg =) hvis jeg er i et annet rom å holder på med noe og hun ikke ser meg på en stund så roper hun et par ganger og da må jeg svare henne og gå bort å snakke litt og da er det liksom greit - hehe =) selv om det kan være litt frustrerende til tider å bære nurket hele tiden så blir de fort nok stor, så la husarbeid og sånn ligge og ta deg av bebisen din du!! bortskjemt er den IKKE!!!!!
lifa og Eline Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 han er bare 6 uker så dere har ikk egreid å skjemme han bort enda. eline var akkurat slik hun også. sovnet på puppen våknet med en gang hun ble lagt ned. sovnet på magen til mor/far våknet med en gang vi prøvde å legge henne fra oss. Kunne ikke legge henne i senga si for natten før vi var sikre på at hun virkelig sov GODT mellom kl.00-01.30 om natten. så det ble mange lange kvelder med en lite baby på megen. har hele tiden sovet på eget rom. I dag er hun 22 mnd. og er verdens mest tryggeste lille jente, nettopp fordi hun fikk så mye nærkontakt som helt nyfødt liten baby. Ønsker dere masse god og flott jul med den nye babyen deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå