Gå til innhold

Noen som bruker Nan 2 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet fra Nan 1 til Nan 2 for et par uker siden. Etter det har sønnen min nesten ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengende. Vi må nå opp to ganger om natta istedenfor 1.

Er det mindre næring i Nan 2? Er det derfor han vil ha mat oftere og sover mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Vet ikke helt hva det kan være,hvor gammelt er barnet?Helsesøster fortalte meg av nan1 kan brukes fra fødsel av og frem til 4mnd alder, HVIS man ammer i tillegg. Så kan du begynne med nan2 når barnet er 4mnd. Men nan2 kan også gies fra fødsel av, dersom man ikke ammer i det hele tatt.

Skrevet

Vet at Nan 2 er fra 4 mnd. Og han er akkurat 4 mnd. Har tidligere brukt Nan 1 da jeg ikke har ammet. Derfor synes jeg det var så rart at han ikke virker mett etter å ha fått Nan 2.

Kanskje jeg rett og slett burde begynne med grøt

Skrevet

Dette har nok ikke nope med at du har begynt med nan 2. Sønnen min begynte også slik som din da han var ca. 4 måneder.( Han er nå 5 måneder). Jeg begynte med grøt, og så sov han hele natten igjen. Barn som bare før mme er ofte klare for grøt tidligere enn barn som får mm. Jeg hadde begynt å gi han litt grøt på kvelden. Min spiser full posjon, sluker det så fort som bare det,hihi :)

Skrevet

eneste forskjell på nan 1 og 2 er at det er omega 3 i toeren. det er like mye vitanimer og andre saker....

Skrevet

Det er ekstra jern tilsatt i NAN2. Var på samme måte hos oss, og vi begynte med tynn grøt til kvelds. Det var alt som skulle til.

Skrevet

Den største forskjellen er at Nan 2 inneholder dobbelt så mye jern som Nan 1. Itillegg har de gjort noe med proteinsammensetningen i 2'ern som iflg min helsesøster skal gi noe høyere næringstetthet, dvs den er ment å mette mer.

Nan 2 er tyngere fordøyelig, og her i huset ga den litt magevondt og gulping, som også ga mer urolig søvn.

Men, behovet for mat økte også her nokså plutselig ved 4 1/2 - 5 mnd, så vi måtte begynne med fast føde fordi vektøkningen ikke var stor nok. Jeg tror det har mer med babyens vekst og at de beveger seg mer og derfor trenger mer mat enn sammensetningen av Nan 1 og -2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...