Gå til innhold

Krangla med mamma i går:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er så sur fordi vi reiser til svigers 1.juledag! Vi har 5 dager fri tilsammen i jula. Den har vi fordelt sånn: 23 og 24 hos mamma og pappa, 25 og 26 hos svigers og 27 reiser vi rundt og besøker oldeforeldre.

Foreldrene mine jobber omtrent døgnet rundt hele året og 1.juledag har de fri, så skjønner jo litt da, men det skal ikke gå ut over svigersene som gleder seg til å se barnebarna i jula og samboeren min som gleder seg til å være samlet hele familien hans til 1.juledagsmiddag. Neste år blir det jo omvendt. Julafta hos svigers og 1.juledag hos mamma og pappa. Er det jeg som er helt teit eller...?

Pleier aldri å krangle med mamma så alt er bare kjipt akkurat nå:( Sa til hun at det er ikke vår feil at de jobber hele tiden, de bestemmer det faktisk selv, de bor omtrent på jobben:( Og hun klaga på at vi kommer jo aldri på besøk ellers. Men det er kanskje ikke rart når huset alltid er bomba (lillebror bor hjemme og rydder aldri!) det er aldri mat i huset som ikke er utgått på dato.. og det er alltid iskaldt. Dessuten er de jo aldri hjemme!!! Vi må sitte på jobben deres og vente til de kanskje får noen ledige minutter. 3åringen vår blir sur og grinete for han vil jo snakke med besteforeldrene, men de har ikke tid til han. Får helt vondt inni meg når han prøver å gå til en av de og de bare jager han bort fordi de ikke har tid!

Hva hadde dere gjort? Er det jeg som er teit som reiser til svigers tidlig på 1.dag for å rekke middagen der? Håper mange gidder å svare, har det litt kjipt nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at moren din bør gå i seg selv og ikke være så egoistisk, ærlig talt! Det er jo helt normalt å dele seg mellom familiene i julen, og hun får jo julaften sammen med dere. Skjerpe seg bør hun gjøre. Nå ble jeg streng her :-)

Skrevet

Ja sant det er vanlig! Men det skjønner hun ikke! Hun mener at vi skal være der hele jula fordi det er bare da de har fri! Og vi kan jo være med svigers hele resten av året. Da går det jo ut over svigers som har lyst å få besøk av oss i jula også. De velger faktisk selv å jobbe hele tida, synst ikke det skal gå utover alle andre..

Skrevet

Jeg kan ærlig talt ikke skjønne at hun virkelig mener dette!! Hun er kjempe urimelig! Håper at hun får tenkt seg om og at hun ikke "ødelegger" julaften for dere med å være sur.

Du får si til henne at hun får skjerpe seg ellers så drar dere til svigers alle dager, kanskje det hjelper! :-)

Skrevet

Skal hun sitte å surmule på julafta og ødfelegge dagen 3-åringen min har gleda seg til lenge kommer jeg seriøst til å klikke! Da pakker jeg ungene i bilen og reiser til svigers som helt sikkert kommer til å bli overlykkelige med besøk! Og de har alltid tid til barnebarna sine!

Skrevet

Gjør det!

Lykke til, håper hun skjerper seg og skjønner hvor urimelig hun er.

God jul til dere :-)

Skrevet

Hvor gammel er mammaen din da? 14 år og trassig? hehe..

Neida, men jeg syns hun er skikkelig urimelig. Hun får heller gjøre plass til dere ellers i året hvis hun syns hun ser dere så lite. Stå på ditt og reis til svigers 1.dag du. Samboeren din har jo også lyst til å se SINE foreldre i jula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...