Gå til innhold

valgets kval

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og sambo kommer fra nyskilte familier.. Har ikke lyst å feire dåp for barnet vårt, fordi vi vet det kommer til å bli en skikkelig dårlig stemning under feiringen, og dessuten så har en av oss et svært turbulent forhold til en av foreldrene våre for tiden.

Dette tærer på fra før av, og det blir nok ikke noe bedre med å tromme sammen til en "familietragedie"

Vi har lurt på om vi bare skal droppe å døpe barna våre, så får de heller velge selv når de er voksne nok til det.

Vi har også tenkt på å bare invitere faddere, ha sermonien i kirken, og ta feiringen stille og rolig på en restaurant eller noe... Men er så redd for at noen skal bli fornærmet..

Dette er jammen ikke enkelt, er det noen som har erfaring fra lignende situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner den følelsen. Hvis vi skulle ha hatt noe så hadde det blitt navnfest men pga kluss i familien så orket vi ikke tanken på å samle de på denne måten, så vi droppet det. Var ikke så mange som reagerte på dette i min familie da- for jeg er hverken døpt eller hatt noen navnfest selv.

Men samboerens familie ville vel helst sett at vi hadde en fest, helst dåp.

Det endte med at vi fikk de typiske "dåpsgavene" alikevel som en "fødselsgave"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...