Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapsforgiftning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på føden tidligere denne uka, og fikk beskjed om at jeg hadde tegn på begynnende svangerskapsforgiftning og at jeg måtte kontakte lege hvis jeg fikk hodepine eller smerter øverst i magen.. Lurte på om noen vet hva slags smerter det er snakk om? Har hatt gnagende smerter i mellomgulvet idag og igår, men dette er noe jeg også har hatt tidligere, så regner med det er på grunn av for mye syre.. Ser selvfølgelig an hvor ille det blir, men bare lurte på om noen har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

Ved svangerskapsforgiftning kjennes det ut som trykkende smerter øverst i magen. Det kan sammenlignes med å ha et bredt belte under brystene som strammer hele tiden.

Det er en helt annen smerte enn den som skyldes for mye syre.

Er du usikker ta kontakt med føden, da en svangerskapsforgiftning kan være veldig alvorlig.

Ønsker deg en god jul og lykke til med innspurten av svangerskapet.

Skrevet

Jeg kjente aldri noen trykkende smerte, eller hodepine...

Jeg merka egnetlig ingen ting til sv. forgiftninga, men jeg ble lagt inn direkte etter rutinekontroll i uke 36...

Jeg hadde proteiner, masse ødemer/vann i kroppen og høyt blod trykk, men kjente jo som sagt ikke noe til dette selv..

Jeg regner nesten med du har fått beskjed om å komme ofte på kontroll? Sånn annen hver dag ofte?? For det er kjempe skummelt med sånn forgiftning. Jeg ville kontakta legen for den minste ting i allefall, såå får du nå sjekka de blodtrykk, urin og ødem i allefall =)

Skrevet

Synes du skal ta kontakt med føden i dag, hvis det er som du sier at du har litt smerter i mellomgulvet. Er nemlig ikke sånn veldig vondt du skal ha...

Det er farlig både for mor og barn med sv.skaps forgiftning.

Skrevet

Oi, nå ble jeg litt bekymret her.. Har ikke fått oftere kontroller. Skal ikke til jordmor før på torsdag igjen.. Varte ikke så lenge igår, en halvtimes tid kanskje, og har ikke kjent noe til det etterpå, men burde kanskje ringe og høre likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...