Gå til innhold

før du velger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare anbefale alle som tviler på hva de skal velge for barnet sitt, om å gå inn på kirken.no og lese om dåp.

Jeg leste noe her som rystet meg og var etter dette ikke i tvil om å velge navnefest.

Her står det:

"Når vi døper barna våre, er det også ut fra en erkjennelse av at de trenger å bli døpt. Bibelen gjør det klart at det ikke finnes noen som er uten synd - heller ikke barna. Som det heter i Den norske kirkes dåpsliturgi: “De er født med menneskeslektens synd og skyld…” Også barna trenger syndenes tilgivelse. Derfor bæres de til dåp."

Les mer her: http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3124

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan kan bibelen si at barn blir født med synd når den sier at jesus døde for våre synder??

Skrevet

Du får spørre de som har skrevet bibelen

Skrevet

Ja, det virker rart og litt brutalt å snakke om synd når man bærer et uskyldig barn til dåp. Samtidig hører det med til det å være menneske at man før eller siden gjør noe galt - formuleringen i dåpsliturgien innebærer ikke at barna har gjort noe syndig, men de er rett og slett mennesker.

Hvis Gud er som en far med grenseløs kjærlighet, så syns jeg det er fint å tenke at hans tilgivelse og raushet skal følge barna helt fra starten av livet. Før eller siden vil de møte vonde ting i livet, og da vil de trenge den ballasten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...