Gå til innhold

Masse gaver!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av helgen har det vært en del gaveutveksling........... Jeg ser at "berget" av gaver til datteren min vokser! Hun er 2 år og 3mnd.

Er redd det blir i meste laget for henne og i overkant av hva hun klarer å ta inn over seg. Hun er enn så lenge alene småbarn i familien. Og jeg vet jo at alle mener det så godt med å gi henne masse gaver, men det ligger jo også noen foventninger om at hun skal like det alle gir til henne. Hun får sikkert mange spørsmål som; "likte du dukka du fikk hos tante" osv.

Helt sykt, her sitter jeg å bekymrer meg for at dattera mi får for mye gaver. Og hvordan hun skal rekke å åpne alle sammen.

Andre som har noen tanker om dette?

Bruker dere å fordele pakkeåpningen utover dagen, eller tar dere alt i en smell på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går så bra så :)

Rekker hun ikke åpne alle samme dag får hun heller bare åpne neste dag visst hun ble for sliten og trøtt :D

Skrevet

Husker denne problemstillingen fra lillemann var mindre. Han var 6 måneder første jula og alle ville gi gave til han. Jeg ble faktisk helt kvalm av alle gavene. Hva er poenget? Han får en del nå også, men vi har kuttet ut å dele gaver med en del venner og sånn for å begrense det litt. Og de fleste er flinke til å spørre oss hva han ønsker seg eller trenger så det blir en del praktiske ting også. Han er 5 år nå men har ikke så mange klare ønsker. I år vet jeg han får noe leker (trenger det ikke, men det er jo visse trender disse barna imellom), han får skiutstyr, fotball og klær.

Da han var litt yngre så pakket vi opp alle gavene på kvelden og det var ikke noe problem. Han orket det han. Vi har derimot fredet 1. juledag slik at han og vi kan slappe av og se, prøve og gå gjennom alle gavene. For det blir det liten tid til på selveste julekvelden. Men som den andre her sa så kan dere jo spare noen til dagen etter dersom hun virker å bli veldig sliten. Eller dere kan åpne noen gaver på dagen på julaften. Gavene fra dere for eksempel og kanskje fra venner hvis hun får gaver fra dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...