Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Til jul i år får jenta vår på 3,5 år: Sparkesykkel (450,-) Frost skipakke (1400,-) Kåpe (1000,-) Genser (300,-) Leker: kasseapparat og mobiltelefon (300,-) Værsågod, slakt meg! Vi skjemmer henne bort.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Skulle ønske jeg også hadde økonomi til å skjemme bort barna mine med såpass høye summer, selv om jeg kanskje ikke hadde gjort det likevel.
Patetica fåkksi Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Du kan da bruke saa mye du önsker, men det som skurrer litt er at ei jente paa tre og et halvt liksom skal sette pris paa kaape og genser til jul? Er det noe hun trenger kjöper du det naar hun trenger det, og leker til jul.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Hvordan er julen i spanien, Balooa? Blir det pakker under treet osv.? Regner ikke med at dere har snø....
nickoline og supermann Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 kåpe og genser kunne du jo kjøpt ellers, så da synes jeg ikke det var så ille. Skipakke er jo også en sånn sunn fritidsaktivitet. selv kjøpte jeg tøy for 700 i dag, men det går ikke som julegave. Er ikke så farlig om de har ting, bare de likevel lærer å klare seg sjøl og har grenser ellers!!!
Patetica fåkksi Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Snö har vi ikke mye av, men naar det er snö i Sierra Nevada (Granada) kan vi faktisk se det herfra. Og det er laaaaaangt unna. Har sett det flere ganger fra stranda i Torremolinos. Her feirer man 24 og 25 med masse mat og masse folk, store familier og naboer og venner. Noen gir noen smaa gaver den 24, men veldig lite. For her kommer gavene 6 januar (logisk nok?!) da de feirer de tre kongene som kom med gaver. Men de er veldig flinke til aa pynte noe saa til de grader! I byene er det julelys og andre lys overalt! Masse julestjerner (planten) (som forresten paa spansk heter paaskeblomst, logisk nok) over alt. Kjöpesentrene stenger klokka 20 paa julaften (vanligvis stenger de 22) og 1 juledag er helligdag. Har dere snö der dere er da? Forstaatt det slik at de fleste ikke har snö i aar.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 Det høres fantastisk ut. Forelsket meg i landet for noen år tilbake; var i Althea, Benidorm og Alfaz del Pi....Fantastisk land! Hvorfor bor du der egentlig?
Patetica fåkksi Skrevet 23. desember 2007 #8 Skrevet 23. desember 2007 Det lurer jeg ogsaa paa innimellom. Flytta hit rett etter videregaaende for aa laerer litt mer spansk, fant en spanjol og en jobb, og ble. Noen aar senere flytta jeg fra spanjolen, slutta i jobben, hadde ny mann og ny jobb, og naa har vi familie. Samboern min er engelsk, saa ingen av oss "maa" vaere her, vi veit ikke om vi noen gang kommer til aa flytte til et annet land, har tenkt paa mye forskjellig. Men jeg har vaert her i over 7 aar naa, og tida gaar fort. V har egne butikker, saa vi har en del ansvar her da. Her blir det norske pakker den 24, engelske pakker den 25 og spanske pakker 6 januar. Og jeg benytter meg av alle tre, pakkemonsteret som jeg er.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 Jøss, imponerende historie! Gled deg ialle fall! Og alle de pakke-dagene!!!!Det hadde vært en drømmesituasjon for mine barn! De elsker julen, og klarte nesten ikke å få sove nå i kveld, enda det var to dager til jul da:) Kos deg i alle fall! Hvor bor du forresten?
Loglady Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 Og så? Jeg gir vel jamt f i hva du lesser ned ungen din med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå