Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. desember 2007 #26 Skrevet 22. desember 2007 http://www.pvv.org/~thomassk/jus/dommer/nextel.hr.html
Inga Bling Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #27 Skrevet 22. desember 2007 Med fare for å virke som en skikkelig dritt. Jeg tror du har mer bruk for å lese det enn hva jeg har.
Libido- Skrevet 22. desember 2007 #28 Skrevet 22. desember 2007 I enhver diskusjon faktisk. Snør inn da, jeg har vel aldri reagert slikt på noe her inne. Men når det kommer til å kødde med pedofili blir jeg temmelig forbanna. Selvsagt håpet og trodde jeg det var kødd. MEN det kan ha vært sant. Da er det bedre å få det grundig sjekket enn at man ikke gjør noe. Slikt tuller man ikke med. Gjør man det bør det få skikkelige konsekvenser. Da setter man eksempler og man vet at slik gjør man bare ikke. På lik linje med å ringe inn falske bometrusler. Dessuten, ved å rope på den måten som det har blitt i det omtalte innlegget blir HI skremt. Det var også en del jeg ville oppnå. Og det klarte jeg. Håper vedkommende fikk seg en skikkelig støkk og aldri finner på å kødde med noe slikt igjen. Makan til syk oppførsel.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. desember 2007 #29 Skrevet 22. desember 2007 Eh, nei. Jeg jobber med sånne saker, og har det på brødskiva titt og ofte.
Inga Bling Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #30 Skrevet 22. desember 2007 Poenget er jo at man må ha politiet inn i saken ikke sant? Og det som skrives her er på langt nær så godt dokumentert som de bildene som ble presentert i den saken du referer til.
Inga Bling Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #31 Skrevet 22. desember 2007 Så da sender du falske trusler i retur? yey, en vinner.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. desember 2007 #33 Skrevet 22. desember 2007 Den ble dratt fram som et eksempel på at man kan oppspore IP-adresser.
KaMa Skrevet 22. desember 2007 #34 Skrevet 22. desember 2007 Kødd? Tulle? Jeg tviler på hun skrev innlegget for å more seg. Klarer ikke helt å se hvilken grunn dere kan ha for å bli så hyteriske. Og om innlegget virkelig hadde vært reelt, hva for en funksjon tror du alt pisset som ble skrevet kunne ha? At vedkommende skulle bli klar over (enda mer klar over...) hvor forferdelig hun var? Tror du på ramme alvor at det ville fått evt overgrep til å ende? Folk som skriker opp om ovgrep og pedofili på denne måten hjelper slett ikke barn som lever i utsatte omgivelser, men dere får sikkert en saftig og god mental orgasme over å få være rettferdig harmdirrende. Selv om det ikke hjelper ungen en dritt.
Libido- Skrevet 22. desember 2007 #35 Skrevet 22. desember 2007 unnskyld ordvalget. _at det ikke var sant_ Som sagt jeg trodde ikke på det, derfor skremme vedkommende til å ikke gjøre det igjen. (lyve) Siden jeg synes at slikt er for alvorlig til å lyve om raporterte jeg det til moderator. Selvsagt kan man ikke skremme en pedo til å ikke fortsette. Jeg er ikke helt korka heller.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. desember 2007 #36 Skrevet 22. desember 2007 Synest det var et klokt valg, Libido.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. desember 2007 #37 Skrevet 23. desember 2007 rart hvor fort det gikk å finne han som truet med å sprenge den skolen her for en stund siden gitt..... ... eller hvor lite som skulle til før hun maja på lsk-forumet ble "funnet" og avslørt som falsk... greit at ip ikke er løsningen på verdensfreden, men med litt innsats så går det som regel..
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #38 Skrevet 23. desember 2007 *kose seg med dobbeltroaming ip og tilfeldig tilkobling*
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. desember 2007 #39 Skrevet 24. desember 2007 Selvfølelig kan man spore iper. Men jordmor siri og babymedia kan ikke. Men har man tilgang til listene fra isp så er det jo ingen sak. Men saken er at denne infoen ikke er tilgjengelig for hvem som helst. Og IP-trollet som blir brukt her inne finnes ikke. Så lettvint er det ikke. Men babymedia kan se at jeg poster innlegg fra samme ip. Men de kan ikke gjøre stort med det.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #40 Skrevet 26. desember 2007 Joda, babymedia kan spore IP-adresser, de har egentlig ikke lov men de kan. Vi som privatpersoner kan også spore ip-adresser, det finnes en plass på nett (skal finne linken til dere senere) hvor du bare taster inn ipadressen og så får du opp en del info om eieren av den ipadressen. bla nettleverandør og adresse. Dette vet jeg fordi jeg har gjort det selv, en ganske slitsom nettdame sendte meg ufine mailer osv, så vi fikk ipadressen hennes ut av mailen og jeg søkte henne opp, når jeg konfronterte henne med infoen og viste henne at hun ikke var så anonym som hun tror så ble det slutt på de ufine mailene ja.. Hvem som helst kan spore en ip om de får tak i den.
Miss Misantrop Skrevet 21. august 2009 #41 Skrevet 21. august 2009 Det er mange måter å skjule sin ip på. Bruker du et nett i en by, er det umulig å finne ut hvem du er. Det er stort sett gjennom bruk av kredittkort man finner pedofile, ikke ip.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. august 2009 #42 Skrevet 26. august 2009 Og det kom du på to år etterpå?
jegermann Skrevet 13. september 2009 #43 Skrevet 13. september 2009 Det er noe stort tull at man kan finne en person via IP adressen vedkommende bruker. Det lengste man klarer å spore ip adressen er til noden til internett lvereandøren vedkommende bruker der og da. De fleste har dynamiske ip adresser også dvs at de for ny adresse omtrent hver gang de er på nettet fra sin leverandør. Om det skulle være mistanke om noe kriminelt må dette politianmeldes. Da kan justismyndigheter gå til leverandøren av ip adressen og be om å få utlevert hvem som hadde adressen på det aktuelle tidspunktet. Det skal derimot veldig veldig mye til for at leverandøren gjør dette i norge. Da personvern er veldig viktig her. Unntak er barneporno o.l
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september 2009 #44 Skrevet 13. september 2009 Bare gi opp. Damene her tror ip=mobilnummer. Fast på en husstand. Jeg har gitt opp å la dem tro noe annet. Og dessten, teknologi som Thor ville mest sansylig forvirre dem ytterligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå