Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Ala bare invitere foreldre, søsken og forlovere? Og så spise på restaurant? føler eeeegentlig det bare er sløs med penger å bruke bortimot 100 000 på EN dag, men har jo lyst å gifte oss. Meeen skal det gå må vi spare 1000 kroner måneden i 6 år. minst. er ihvertfall UAKTUELLT å ta opp noe lån for å gifte sg. Men problemet er alle som kommer til å bli sure for at man ikke skal ha stort bryllup og for at de ikke blir invitert... hvordan tok folk det? ser for meg visse folk i slektene våre, kommer til å klikke vinkel hvis de ikke blir invitert... og da blir vi vel ikke gift før om hundre år... frister egentlig å bare reise til byfogden og ta med bestevenninnen min og bestekompisen til sambo, og gifte oss uten at noen vet om det. og heller reise på en tur alle vi (pluss deres samboere) til syden eller noe... Og fortelle om det når vi kommer hjem!
NoDoubt Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Vi giftet oss i all hemmelighet hos sorenskriveren. Var bare forloverne og et nabo-par som visste om det. Det var en tirsdag. Ringte til foreldrene våre å fortalte det på vei hjem fra sorenskriveren. Min mor ble ganske sjokket men glad. Hun hadde ventet på det lenge! Fredagen var vi på resturant med forlovere og foreldre. 2 uker etter hadde vi fest hjemme på terassen med venner og forlovere. Det var kjempe kjekt;D Ikke så mangen i slekta som kommenterte det egentlig. Det var jo gjort allerede;-) Syns dere skal ha et bryllup ut fra deres priimisser og ikke andre sine!
Shinyogsmåen Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Er helt enig med deg. Vi skal gifte oss i juni, ønsket selv også bare de nærmeste pga pengene. Vi har ikke god råd, da jeg er lærling. Men sambo MÅ be alle 40 fra sin side, han kan jo ikke unnlate noen (kanksje de er som de slektningene du snakket om.). Så vi har ikke noe annet valg enn å ta opp lån, noe jeg synes er helt unødvendig. Men hvis samboeren din er enig..hvorfor ikke? Men kan jo tenke meg at foreldrene deres blir litt skuffet da, om de ikke får vite noe før etterpå.. Hva med å invitere kun de nærmeste og fortelle slektningene at det er pga pengene - synes ikke de kan bli sure da. Dessuten er det jo deres dag
Go`mamma`n... Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Vi skal ta den enkle veien .......Til sommeren gifter vi oss hos byfogden. Vet ikke helt hvor mange vi ber, til bare et lite etterpålag.....Men har planer om et veldig lite bryllup. Men det er litt vanskelig.....Det er garantert mange som blir skuffa, for det er veeeeldig få som får innbydelse....
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Ok, høres bra ut det da=) Koster det forresten noe å gifte seg hos fogden? (regner med det var det som ar sorenskriveren...) Jeg har IKKE lyst å vente i mange mange år for å gifte seg. Vil gifte meg for å bli gift, og ikke for å betale hundretusener for middag til hele slekten.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Vi hadde lite bryllup, på tinghuset sammen med forloverne våre, og spiste en flott bryllupsmiddag på restaurant etterpå. Foreldrene våre ble informert kvelden før vi giftet oss, mens "resten" ble informert via våre foreldre og via avisen. Vi har heller ikke hatt bryllupsfest i etterkant. Føler at vi er minst like godt gift som andre... :-)
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Takk for svarene! høres positivt ut dette her da=) foreldre kan jo kanskje bli informert... men da får de holde munn altså. nekter noe telefoner fra sinte folk dagen før bryllupet!!!
NoDoubt Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 Det er gratis:-) Vi ville og gifte oss for å være gift!
Inga Bling Skrevet 22. desember 2007 #9 Skrevet 22. desember 2007 Bare foreldrene til gubben som visste det, for de ble brukt som forlovere. Ingen sa noe, og alle var glade og fornøyde etterpå.
lenej :o) Skrevet 22. desember 2007 #10 Skrevet 22. desember 2007 jepp, vi gifta oss, var 30 stk til sammen da. vi våre foreldre, og våre søsken med familier da. enkelt å greit :) utgiftene var som slik: kjole: 4200kr blomster: 2000kr (mamma betalte) klær til gubben, brudepike og brudesvenn: ca 1500kr. (fam. til brudepike/brudesvenn bet for dem) lokale + mat + kaffe og mineralvann: 12 000kr (!) alt av pynt ordnet vi selv. bordkort, blomstrer på bordet (plukka blomstrer ute) laget vi selv, å kjøpte 2 jumo-pk ballonger på nille som pynt. ENKELT! trenger ikek være så sinnsykt fancy da... dagen blir like fin fordet :)
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #11 Skrevet 22. desember 2007 oj, bryllup til 20 000 var ikke så galt det da=) den kunne jeg vært med på!
Gjest thricane Skrevet 22. desember 2007 #12 Skrevet 22. desember 2007 vi giftet oss hos sorenskriveren. var mine foreldre, han foreldre, søsken, besteforeldre (de som hadde helse til å være med) og forlovere m følge. det er jo dere som skal gifte dere, for deres egen del. det er ikke opptil alle andre hva som er best for dere. kos deg med et lite bryllup, det gjorde vi.
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #13 Skrevet 22. desember 2007 Tror kostnadene for et bryllup varierer veldig fra by til land og jeg da. Vi gifta oss her på landet (heimplassen min), og betalte ca 30 000 for rubb og rake. Og vi hadde ca 90 gjester... men vi valgte løsninger som middag til 14 og kaffe til 90 istedet for middag til hele gjengen. Blomstene kosta en brøkdel av hva de ville kosta i byen. Samfunnshuset der vi holdt festen var gratis siden jeg er sambygding. Foreldrene mine spytta i litt til kjole og sprit. Mye ble gjort på dugnad, og vi var veldig nøye med hvordan vi planla. Hva med å gjøre en kombinasjon av hva dere vil og hva resten vil? Dra til syden eller no sånt med bare forlovere og gift dere! Kom hjem med ring på fingern, lei et samfunnshus en kveld og inviter venner og familie på kurvfest for å feire den lykkelige anledningen
Pixie Power Skrevet 22. desember 2007 #14 Skrevet 22. desember 2007 Jepp! Leide et nydelig sted, da. Men bare med de aller nærmeste. Klarte oss med en passe sum som gjorde at vi levde like fint i dagene etter ;-) Har aldri drømt om "den store prinsessedagen", jeg, he he
lenej :o) Skrevet 22. desember 2007 #15 Skrevet 22. desember 2007 ja, men som sagt, så var det jo ikke alt vi betalte selv da.. også var frisøren gratis, for venninna min er frisør, mannen hennes var forlover for gubben da.. fikk noen fjerne slekninger som ble snurt, men eg liker ikek dem og dem liker ikke meg uansett så eg bryr meg ikke.. hvorfor skal man be masse gamle tanterog onkler, som knapt gidder å sende et julekort engang? bare hold det slik du vil, og slik dere ønsker. for meg nå i ettertid, så tenker jeg det var mer viktig å feire den gledelige dagen sammen med folk ejg liker, ikke mange jeg så å si ikke kjenner! (etter min filosofi, så kjenner man ikke et menneske før man vet hva dem liker å spise på brødskiva.. for dere som vil bli kjent med meg: brunost, eller hvitost med majones!)
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #16 Skrevet 22. desember 2007 *lenej's brødskivevaner er herved notert*
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. desember 2007 #17 Skrevet 22. desember 2007 vi skal gifte oss til sommeren i forbindelse med barnedåp. Det blir bare de nærmeste som skal være der. Gjør ikke mer ut av det enn at vi bare tar vielsen før eller etter ¨dåpen.
lenej :o) Skrevet 22. desember 2007 #18 Skrevet 22. desember 2007 ja, av gjestene våre, forresten så var 12 av 30 barn, så vi hadde et 100% alkoholfritt bryllup.
lenej :o) Skrevet 22. desember 2007 #19 Skrevet 22. desember 2007 hehe, pingen, er viiiiktig å kjenne folk vettu! når eg komr til deg, så vil eg ha kvitost med majones.. må jo opprettholde statusen min som feit! da er majones viktig! nei, lene, pell deg i seng!! god natt jenten mine!! :) love u all!!
selfangerkjerringa Skrevet 22. desember 2007 #20 Skrevet 22. desember 2007 ps: jeg liker brunost - men da må det være skummamelk å drikke til! Hvis ikke så foretrekker jeg salami
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå