Gå til innhold

smukk/Flaske


brummemamma-

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har gitt babyen flaske eller smukk? Jeg skal gi tillegg, men helst med kopp for å ikke forstyrre ammesugieteknikken, kominasjonsnæring, men det er vanskelig synes jeg, Gutten er bare fem dager gammel, så føler meg som en elendig mor som allerede er desperat etter hjelpemiddler, men når han ikke får mat skikkelig i seg og skriker og skriker er det vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dei tre første dagene brukte eg kopp for å gi ekstra morsmelk.

Snuppa her tar ikke brystet skikkelig... litt bedre er det blitt men pumper litt enda.

Men etter en 4 eller 5 dager begynte eg med flaske. Disse nye MUM flaksene, det har ikke forstyrret teknikken på brystet. Heller hjelpt litt tror eg, etter noen dager med flaske så gikk det mye bedre med ammingen.

 

 

 

Du trenger ikke føle deg som en dårlig mor selv om ammingen ikke går så bra nå i begynnelsen. Lån deg ei pumpe (på helsestasjonen eller bekjente) og pumo ut en 30 ml MM etter amming slik at du vet at mini får i seg melk. Og gi ikke opp på ammingen. Eg har selv sett at etter noen dager med litt hjelp fra pumpe og flaske så er det blitt litt bedre. Nå håper eg på å klare å full amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :D vi har begynt med flaske, og heldigvis foretrekker han fortsatt puppen. har tenkt på å låne en pumpe, eller kjøpe en, for å se om det er noe til melk der inne, umulig å vite uten synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt smukk siden hans 3.levedøgn... Det har gått veldig fint.

 

Lillegutt har vært en del urolig på kvelden og sovet dårlig om nettene, så de siste kveldene nå har jeg gitt flaske med mme for at han skal få litt mer mat og litt mer mettende mat. Det har gitt noen fine netter. Og han tar brystet fint allikevel.

 

Tror at om man har gode rutiner på det og om man de har en god ammeteknikk i utgangspunktet, så går det bra=) Man må gjøre det som er best for seg og barnet.

 

Var veldig sta med snupp og ville ikke gå over på flaske da hun VILLE det når hun var 4mnd. Etter 1 mnd med konstant hyling fra henne, såre bryster hos meg og vi begge var slitne ga jeg meg. Å ta den beslutningen (til tross for foreldres klaging på det....) var utrolig deilig. Så denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke slite meg ut, men å se an underveis.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...