Fia1 Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Jeg er i uke 10. Vi har fått katt i dag, og får høre nå at eg ikke skal være i kontakt med katter når jeg er gravid... Noen som vet noe om dette?
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Du skal helst ikke være i kontakt meg katteavføring, isåfall bruk hanser når du skifter på kattedoen og vær nøye med håndhygienen. Om du kan få din samboer til å ta denne jobben, er det jo ikke noe problem. Min samboer tar det når han er hjemme, mens jeg tar det når han er bort på jobb. Det skal mye til for å bli smittet med toxoplasmose av katter i Norge, sa legen min. Man skal heller være mer forsiktig og redd for rått kjøtt. Lykke til med katten:)))) Koslig:)))
Fia1 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2007 Takk for svar - det var godt å høre:-)
Lita jente på vei :-) Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 JuliMage har helt rett :-) Skal mye til, man skal faktisk få katteavføring i munn for at det skal vøre farlig. Må man tømme kassen så bruk hansker og vask hender etterpå. Kose med katen kan man gjre så mye man vil :-) Gratulerer med pus :-)
Trulte76 Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har nettopp fått meg katt jeg også, men man skal være litt forsiktig med avføringa..vaske deg godt etter du har skiftet på kattedoen.. Så lenge du er veldig hygenisk så er det ikke noe problem å ha katt ..
Fru.Antonsen Skrevet 23. desember 2007 #6 Skrevet 23. desember 2007 Hørt for noe tull!!!!! Jeg har hatt 2 katter gjennom hele svangerskapet mitt selv og jeg har 6 dager igjen til termin. Når man er gravid gjør det ingenting å kose så mye med katter man bare vil. Eneste er hvis det er en litt leken krabat må du være nøye med å vaske sår hvis du leker med den for å unngå infeksjoner/betennelser i sår. Men om det er katt eller hund eller bare et vanlig skrubbsår så gjelder det alle sår... Eneste jeg vet man skal være forsiktig med når det gjelder katter er når babyen kommer, og de 3-4 første månedene til babyen at babyen skal ha minimal kontakt med katten og at hvis du koser med katten bør du vaske hendene før du holder babyen. Dette fordi det er noen bakterier som katten kan overføre til baby. Også er katter ramme til å legge seg der det er varmt og kan legge seg på babyens ansikt eller uansett ved babyen og slikke den i ansiktet osv. Dette skal man unngå. Men at det er farlig å ha katt til tross for babyen vil jeg ikke si, det er bare å ta hensynet og det går fort av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå